ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

     Με τη συγκεκριμένη δράση επιδιώκεται οι μαθητές να εισαχθούν στις βασικές έννοιες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αντιληφθούν ότι στην ουσία πρόκειται για μια οικογένεια ευρωπαϊκών δημοκρατικών χωρών που συνεργάζονται για τη βελτίωση του τρόπου ζωής των πολιτών τους και κατ’ επέκταση για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Παράλληλα, επιχειρείται ακολουθώντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες συνεργατικής μάθησης αλλά και κριτικής σκέψης.

     Θέτοντας τους παραπάνω στόχους επιλέξαμε δραστηριότητες που θα κινητοποιήσουν τη σκέψη των εκπαιδευομένων, τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους. Αρχικά, στο εργαστήριο της Πληροφορικής αναζητούνται από τους μαθητές βασικά στοιχεία για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ιστορία, εξέλιξη, κράτη-μέλη, θεσμοί και όργανα, πολιτισμός, κλπ.), τα οποία συνθέτονται σε μια ενιαία για κάθε ομάδα εργασία που θα παρουσιαστεί στην ολομέλεια της τάξης. Συγχρόνως στοιχεία αυτής της αναζήτησης θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ενός βίντεο, που θα αποτυπώνει την έρευνα των μαθητών, τις ανησυχίες τους και τα όνειρά τους για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

     Σε μια δεύτερη φάση οι μαθητές προβαίνουν σε πιο δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, όπως την «αποτύπωση» βασικών αξιών που συνδέονται με το όραμα αυτό, συνεργασία με Γάλλους φοιτητές στο πλαίσιο περιβαλλοντικών προγραμμάτων, καλλιτεχνικές δημιουργίες, συμμετοχή σε πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών Erasmus+ κλπ. Όπως γίνεται αντιληπτό από αυτά που ήδη προαναφέρθηκαν, όραμα του σχολείου μας αποτελεί η διαρκής μύηση των μαθητών σε αξίες που θα αποτελέσουν σημαντικό αρωγό στη μετέπειτα ζωή τους. Γιατί πάνω από όλα το σχολείο αποτελεί χώρο ελεύθερης σκέψης και έκφρασης, συνεργασίας, αλληλεγγύης και δικαιοσύνης, συνιστώντας πεδίο διαπραγματεύσεων, συγκρούσεων αλλά πρωτίστως συνθέσεων.

https://www.timetoast.com/timelines/1294695 (Χρονογραμμή)

https://www.mindomo.com/mindmap/7a5bb2e17f8d4ea8bcd6eb1ef11d18cd (Εννοιολογικός χάρτης)

https://drive.google.com/file/d/0BzoCiY5vYO6obHBmZ3lMY09XQWs/view?usp=sharing (Παρουσίαση Ε.Ε.)

 

(youtube)https://youtu.be/x4vjKtrzgZg(youtube)

(youtube)https://www.youtube.com/watch?v=QzjBxD3ks90&feature=youtu.be(youtube)

 

https://www.youtube.com/watch?v=42EwafSpLgY

https://www.youtube.com/watch?v=IAtJUAW5bI4

https://prezi.com/9tjooonm7l7u/presentation/

Η δράση με τίτλο "Ένας κόσμος σε κίνηση, μια Ευρώπη με φράχτες;" υλοποιήθηκε με το τμήμα Α1 της Α Λυκείου του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, σε μια προσπάθεια να καταθέσουν οι μαθητές τις εμπειρίες και τις ανησυχίες τους αναφορικά με το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα, που λόγω της συγκυρίας ούτως ή άλλως ήταν πολλές και έντονες και να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω ώστε να διαμορφώσουν ένα προφίλ ενεργών Ευρωπαίων πολιτών του σήμερα και προπαντός του αύριο χωρίς προκαταλήψεις, φοβίες και αποκλεισμούς.

Στη διάρκεια της δράσης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

-να κάνουν μια σύντομη επισκόπηση  στις ιστορικές εξελίξεις στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής  και της Βόρειας Αφρικής μετά τον Β παγκόσμιο Πόλεμο, να  ενημερωθούν και να προβληματιστούν για τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή ώστε να διακρίνουν τα πραγματικά αίτια του φαινομένου,

-αλλά κυρίως να καταθέσουν προσωπικές εμπειρίες και βιώματα. 

Μέσα από συλλογή πρωτότυπου κυρίως φωτογραφικού  υλικού που καταγράφει τα όσα τραγικά βίωσε και βιώνει το νησί της Λέσβου, συνεπώς και οι ίδιοι, το τελευταίο αυτό χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με την κατάθεση προσωπικών μαρτυριών, βιωμάτων και στοιχείων από τυχόν  προηγούμενες μεταναστευτικές εμπειρίες των ίδιων ή των προγόνων τους, μπόρεσαν να συνειδητοποιήσουν ότι η μετανάστευση - προσφυγιά είναι ένα πολύ πιθανό ενδεχόμενο στη ζωή του ανθρώπου και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι  όλοι έχουν μια κοντινή ή μακρινή σχέση με μετανάστες - πρόσφυγες αφού ή κατάγονταν από προσφυγικές οικογένειες ((μικρά ασία)  ή  συγγενείς τους είχαν κάποια στιγμή βιώσει μια μεταναστευτική  εμπειρία (αίγυπτο, αμερική, αυστραλία, νότια αφρική, γερμανία, κ.λ.π.) ή οι ίδιοι  γεννήθηκαν σε κάποια άλλη χώρα (αλβανία, γερμανία, κ.λ.π.) ή ακόμα ότι υπάρχουν συγγενείς, γνωστοί, φίλοι και συμμαθητές που έχουν φύγει πρόσφατα  από την Ελλάδα λόγω κρίσης ή σκέπτονται να φύγουν για σπουδές ή για εργασία. Το συμπέρασμα ολοφάνερο: όλοι είμαστε ή μπορεί να ξαναγίνουμε κάποια στιγμή πρόσφυγες - μετανάστες. Μόνο μέσα από αυτήν την οπτική οι άνθρωποι που αναγκάζονται να μετακινούνται θα πάψουν να δαιμονοποιούνται και θα αντιμετωπιστούν με τον πρέποντα σεβασμό και τις ανάλογες θετικές πρακτικές, από πολίτες, κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμούς.