ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού θίγει πολλές φορές ανεπανόρθωτα την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και κάθε έννοια που συνδέεται με αυτήν. Η συνεχώς αυξανόμενη εκδήλωση αυτού του φαινομένου δε θα μπορούσε παρά να αποτελέσει κεντρικό θέμα και του μαθήματος των γαλλικών δεδομένου ότι μεταξύ άλλων χωρών και η Γαλλία παρουσιάζει  έντονα φαινόμενα εκφοβισμού σε πολλά σχολεία της, ενώ στην Ελλάδα το πρόβλημα λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Η δράση «Εκφοβίζω, εκφοβίζομαι, διαμεσολαβώ: ανακαλύπτω, δρω, δημιουργώ, δραματοποιώ στην τάξη των γαλλικών»  που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος teachers4europe, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στο θέμα της διαφορετικότητας και στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσα από τη διαδικασία της διαμεσολάβησης ενώ παράλληλα, η βιωματική και διαθεματική διάστασή της εμπλουτίζει τις γλωσσικές γνώσεις, καλλιεργεί τις επικοινωνιακές, διαδραστικές, ψηφιακές και καλλιτεχνικές δεξιότητες και αναπτύσσει τη διερευνητική και ενεργητική μάθηση.

Απευθύνεται σε μαθητές γαλλικών με επίπεδο γλωσσομάθειας Β1 ή/και Β2, όπως αυτό καθορίζεται από το CERCL (Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues) και απαιτεί ένα σύνολο τριών ή τεσσάρων διδακτικών ωρών ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών.

Οι εργασίες που εκπόνησαν τα παιδιά και παρουσίασαν στους συμμαθητές τους του Β΄Αρσακείου Γυμνασίου είναι ένα powerpoint στα γαλλικά με θέμα τον εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του με παράλληλη μετάφραση στα ελληνικά, ένα θεατρικό δρώμενο, ένα γαλλικό τραγούδι κατά του εκφοβισμού με ελληνικούς υπότιτλους που τα ίδια έγραψαν και μια ταινία μικρού μήκους. Ομάδα μαθητών επιμελήθηκε το θέμα, τη σκηνοθεσία, το γύρισμα στους χώρους του σχουλείου και τον υποτιτλισμό στα ελληνικά.

Πιο αναλυτικά, στον σύνδεσμο https://www.dropbox.com/sh/l3t2xxe87mcult4/AABv1ZOL5Z1MjJ8XEedSU81Qa?dl=0 υπάρχουν τα εξής αρχεία:

1. t4E_telikosxedio_vkontou: Πρόκειται για το τελικό σχέδιο της εργασίας όπου αναφέρονται αναλυτικά οι διδακτικοί στόχοι, η μέθοδος και τεχνικές εργασίας, το παιδαγωγικό υλικό και περιγράφεται λεπτομερώς η διεξαγωγή της δράσης και η αξιολόγησή της από τους μαθητές.

2. fyllaergasias_t4e_vkontou: Είναι τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήθηκαν στο μάθημα με στόχο την ευαισθητοποίηση στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, την εκμάθηση του σχετικού λεξιλογίου, την προετοιμασία για την προφορική και γραπτή έκφραση, την ενασχόληση με διαθεματικές και διερευνητικές εργασίες, την αξιολόγηση της δράσης από τους ίδιους τους μαθητές.

3. Les claques, Les injures, Intervention de Monique Sassier Médiatrice de l'éducation nationale: 3 βίντεο του Γαλλικού Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά του σχολικού εκφοβισμού

4. LE HARCÈLEMENT SCOLAIRE ET LE RACKET pptx: Εργασία των μαθητών στα γαλλικά, σε μορφή powerpoint, με θέμα τον εκφοβισμό (ορισμός, μορφές εκφοβισμού, αίτια, συνέπειες, προφίλ θύματος και θύτη, σλόγκαν, συμβουλές, τρόποι αντιμετώπισης) 

5. parousiasi_grec pptx: Μετάφραση στα ελληνικά του pptx LE HARCÈLEMENT SCOLAIRE ET LE RACKET. Κατά την παρουσίαση οι μαθητές μετέφραζαν κάθε διαφάνεια του pptx.

6. harcèlement_théâtre: Θεατρικό δρώμενο με θέμα τον εκφοβισμό βασισμένο στο βιβλίο "et si on s'parlait du harcèlement à l'école" της σειράς Les petits citoyens

7. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ-ΝΤΑΗΔΕΣ: Απόσπασμα από άρθρο τοπικής εφημερίδας που προσαρμόστηκε και διαβάστηκε κατά την παρουσίαση της δράσης

8. Puissance - Victoria Powell (L'intimidation, ça finit là!): Γαλλικό τραγούδι κατά του εκφοβισμού στο σχολείο

9. Puissance_VPowell_grec: Υποτιτλισμός του γαλλικού τραγουδιού που έγινε από ομάδα μαθητών

10. t4e_classe_3e: Ταινία με τίτλο "Le harcèlement, c'est quoi?" (Τι είναι ο εκφοβισμός;). Τα παιδιά επιμελήθηκαν το θέμα και το κείμενο της ταινίας στα γαλλικά, τη σκηνοθεσία, το γύρισμα και τον υποτιτλισμό στα ελληνικά.

*Σχετικά με την αλλαγή των ημερομηνιών για το ταξίδι, δηλώνω ότι είμαι διαθέσιμη εάν επιλεγεί η εργασία μου.

 

Ναι στη χρήση των κινητών και του διαδικτύου…
αλλά με μέτρο!

 Dr Αναργυρίδου Δέσποινα ΠΕ19

2ο ΕΠΑΛ Γιαννιτσών

Το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα είναι από τις μεγαλύτερες καινοτομίες των τελευταίων χρόνων. Πρόκειται για εργαλεία με τεράστιες δυνατότητες.

Στα πλαίσια του προγράμματος Teachers4Europe αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια εφαρμογή Android, την οποία οι μαθητές μας θα μπορούν να έχουν στα κινητά τους και η οποία θα προβάλει στοιχεία από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για το λόγο αυτό διαλέξαμε το περιβάλλον App Inventor. Η αρχική οθόνη μας θα έχει 28 κουμπιά, ένα για κάθε μια χώρα της ΕΕ. Στα κουμπάκια πάνω θα υπάρχουν οι σημαίες ως εικόνες και οι ετικέτες με το όνομα της κάθε χώρας. Πατώντας κάθε κουμπί θα προβάλλονται κάποιες σημαντικές πληροφορίες και ο χάρτης της κάθε χώρας και θα ακούγεται ο εθνικός της ύμνος. Θα εισάγουμε και βασικές εκφράσεις επικοινωνίας σε κάθε μία από τις χώρες της ΕΕ. Μέσω της συμμετοχής των μαθητών μας στη δημιουργία της εφαρμογής αυτής και κυρίως μέσω της εξόρυξης των απαιτούμενων  πληροφοριών οι μαθητές θα μάθουν τις δομές της ΕΕ. 

Εισαγωγή

Δεδομένου ότι στο σχολείο μας λειτουργεί για πρώτη φορά κατά το τρέχον σχολικό έτος 2015-2016 υπό την ευθύνη του ενός από τους δύο υποψήφιους εκπαιδευτικούς  Τ4Ε (την κ. Κίτσου Σοφία) Όμιλος για τη διάχυση της Ευρωπαϊκής ιδέας και την καλλιέργεια της ιδιότητας του ενεργού πολίτη με τίτλο The EU Citizens’ Club” (στον οποίο συμμετέχουν 22 μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Γ’ Γυμνασίου κατόπιν αιτήσεώς τους καθότι υπάρχει όριο συμμετοχής), στην εκπαιδευτική δράση/project που σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε από κοινού με τον κ. Ζήκο Νικόλαο για το σχολείο μας συνεργαστήκαμε με τους μαθητές του ομίλου (που ήδη γνώριζαν αρκετά για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις πολιτικές της και συγκρότησαν την ομάδα δράσης). Η ομάδα στην πρώτη της συνάντηση κατά την Προγραμματική Ολομέλεια με τους υπεύθυνους καθηγητές αποφάσισε η δράση να εξειδικευτεί και να επικεντρωθεί σε έναν τομέα πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο οποίος έχει άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής των Ευρωπαίων πολιτών, την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτές. Ο συγκεκριμένος τομέας πολιτικής βρέθηκε στην επικαιρότητα το Μάρτιο του 2015 όταν με την  ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2015/412 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 11ης Μαρτίου 2015 τροποποιήθηκε η ΟΔΗΓΙΑ 2001/18/ΕΚ όσον αφορά τη δυνατότητα που παρέχεται στα κράτη-μέλη να περιορίζουν ή να απαγορεύουν την καλλιέργεια γενετικά τροποποιημένων οργανισμών (ΓΤΟ) στην επικράτειά τους. Πρόσφατα, υπήρξαν διαρροές στον τύπο για τη συμφωνία μεταξύ ΕΕ & ΗΠΑ (Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων) και τι προβλέπει για τους ΓΤΟ, για τις οποίες βέβαια δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν είναι αληθείς. Επιπλέον, από τη δημοσίευση του πίνακα αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θέματα προστασίας του καταναλωτή, προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται στην τελευταία θέση των 28 κρατών-μελών, τόσο ως προς τη γνώση των δικαιωμάτων τους, όσο και ως προς τη διεκδίκησή τους.

Τουρισμός, γλώσσα και πολιτισμός εμπλέκονται σ’ένα εικονικό ταξίδι στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους μαθητές της Γ´ τάξης στο Γυμνάσιο Θεσπρωτικού. Όντας Ευρωπαίοι πολίτες έχουμε τη δυνατότητα να ταξιδέψουμε ελεύθερα εντός της Ε.Ε. και με οδηγό τη γλώσσα να ανακαλύψουμε τον πολιτισμό της κάθε χώρας. Τι θα ανακαλύψουμε στο ταξίδι; Θα είναι ενδιαφέρον;

Εισαγωγή

Δεδομένου ότι στο σχολείο μας λειτουργεί για πρώτη φορά κατά το τρέχον σχολικό έτος 2015-2016 υπό την ευθύνη του ενός από τους δύο υποψήφιους εκπαιδευτικούς  Τ4Ε (την κ. Κίτσου Σοφία) Όμιλος για τη διάχυση της Ευρωπαϊκής ιδέας και την καλλιέργεια της ιδιότητας του ενεργού πολίτη με τίτλο The EU Citizens’ Club” (στον οποίο συμμετέχουν 22 μαθητές και μαθήτριες της Β και Γ Γυμνασίου κατόπιν αιτήσεώς τους καθότι υπάρχει όριο συμμετοχής), στην εκπαιδευτική δράση/project που σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε από κοινού με τον κ. Ζήκο Νικόλαο για το σχολείο μας συνεργαστήκαμε με τους μαθητές του ομίλου (που ήδη γνώριζαν αρκετά για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις πολιτικές της και συγκρότησαν την ομάδα δράσης). Η ομάδα στην πρώτη της συνάντηση κατά την Προγραμματική Ολομέλεια με τους υπεύθυνους καθηγητές αποφάσισε η δράση να εξειδικευτεί και να επικεντρωθεί σε έναν τομέα πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο οποίος έχει άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής των Ευρωπαίων πολιτών, την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτές. Ο συγκεκριμένος τομέας πολιτικής βρέθηκε στην επικαιρότητα το Μάρτιο του 2015 όταν με την  ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2015/412 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 11ης Μαρτίου 2015 τροποποιήθηκε η ΟΔΗΓΙΑ 2001/18/ΕΚ όσον αφορά τη δυνατότητα που παρέχεται στα κράτη-μέλη να περιορίζουν ή να απαγορεύουν την καλλιέργεια γενετικά τροποποιημένων οργανισμών (ΓΤΟ) στην επικράτειά τους. Πρόσφατα, υπήρξαν διαρροές στον τύπο για τη συμφωνία μεταξύ ΕΕ & ΗΠΑ (Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων) και τι προβλέπει για τους ΓΤΟ, για τις οποίες βέβαια δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν είναι αληθείς. Επιπλέον, από τη δημοσίευση του πίνακα αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θέματα προστασίας του καταναλωτή, προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται στην τελευταία θέση των 28 κρατών-μελών, τόσο ως προς τη γνώση των δικαιωμάτων τους, όσο και ως προς τη διεκδίκησή τους.