ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

https://prezi.com/tm6wolrbrz4z/teachers-for-europe-1st-and-2nd-senior-high-schools-of-kaisariani/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το παρόν έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών από το 1ο και 2ο Λύκειο Καισαριανής κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-16. Σκοπός του έργου μας ήταν η εξοικείωση των μαθητών με την Ευρωπαϊκή Ένωση και η αποδοχή της διαφορετικότητας, όπως αυτή προκύπτει από συνήθειες και ιδέες των λαών που αποτελούν την ΕΕ.

Εισαγωγή

Βασικός άξονας της εργασίας είναι το θέμα των συνόρων, των τειχών με την ευρύτερη έννοια που υψώνονται μεταξύ ανθρώπων και κρατών, των εμποδίων που ορθώνονται στη σύγχρονη Ε.Ε., και η ανάδειξη των αξιών και των στόχων που διέπουν τις ιδρυτικές αρχές της Ε.Ε. σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα. Το βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο που επιλέχθηκε για την υλοποίηση της δραστηριότητας είναι η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling).

{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=xfiTQ7D9jB0{?youtube}

{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=OFzgkM7Z_gI{/youtube}

 

Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί πρόταση διδασκαλίας για μια σύγχρονη μορφή διδασκαλίας θεμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016 σε τμήμα της Α΄ τάξης του 4ου ΓΕΛ Καλαμάτας μέσα στο πλαίσιο της δράσης Τeachers  for Europe

Διδακτική ενότητα: Γλωσσομάθεια ,από το σχολικό βιβλίο της Έκθεσης-Έκφρασης της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου

Εμπλεκόμενα διδακτικά αντικείμενα: Νεοελληνική Γλώσσα, Θέματα Ευρωπαϊκής Πολιτικής, ΤΠΕ, Εικαστικά.

Σκεπτικό σεναρίου-Σύνδεση με την Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική και την Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση.

Το θέμα του σεναρίου αποφασίστηκε από κοινού με τους μαθητές κατόπιν συζητήσεως μέσα στο πλαίσιο της εξεύρεσης μιας θεματικής που να συνδέει την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική, τους στόχους και τις προτεραιότητές της με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, τις καθημερινές τους ανάγκες, τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και  τα διδακτικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Η παρούσα διδακτική πρόταση δεν είναι μόνο μια εκπαιδευτική εργασία, ούτε ένα θεωρητικό σχέδιο ,αλλά συνιστά έναν σύγχρονο εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας θεμάτων της Ε.Ε, εφαρμόσιμο στη σχολική τάξη.



  Η διδακτική αυτή πρόταση αφορά τα τελευταία κεφάλαια του σχολικού εγχειριδίου της Έκφρασης - Έκθεσης(A'Λ) στο οποίο οι μαθητές καλούνται να μάθουν να περιγράφουν & να αφηγούνται. Αφορμή για το θέμα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρώ, αποτέλεσε το κείμενο «Η αγάπη του πλούτου », Ανώνυμου, Περί ύψους,(κεφ. Γλώσσα & Γλωσσικές Ποικιλίες)  και η συζήτηση που ακολούθησε για το χρήμα-πλούτο σήμερα,o ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης & του ενιαίου νομίσματος στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών χωρών, ιδιαίτερα στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία της κρίσης.

Ο τίτλος δηλώνει την κυριολεκτική και μεταφορική αξία του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος, του ευρώ. Κυριολεκτική για όσα προσφέρει στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής νομισματικής πολιτικής και του παγκόσμιου νομισματικού γίγνεσθαι, μεταφορική για τα «μαθήματα» Ιστορίας των ευρωπαϊκών χωρών  που προσφέρουν οι απεικονίσεις στη μία πλευρά του κέρματος του 1€.

  Οι μαθητές, ομαδοσυνεργατικά και με συγκεκριμένο ρόλο, επεξεργάστηκαν πληροφορίες που βρίσκονται αναρτημένες στον επίσημο ιστότοπο της Ε.Ε. ή σε ψηφιακά εγχειρίδια της Ε.Ε.. Ανασυνέθεσαν αυτές περιληπτικά ενσωματώνοντάς τες σε χρονογραμμή (Τimeline), εννοιολογικό χάρτη (Μindmap),  συνεργατικό  κείμενο-άρθρο (με δυναμική γραφή),σε ψηφιακό χάρτη και σε γραφικά πληροφοριών (Ιnfographic). Συζήτησαν για την Ε.Ε. και το ευρώ και εξέφρασαν την άποψη τους  για την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ σε ψηφιακό συνεργατικό πίνακα ανακοινώσεων (Padlet) και σε συννεφόλεξο (Τagul) με τη χρήση των ΤΠΕ στο Εργαστήριο Πληροφορικής  (τυπικός σχολικός γραμματισμός). Επίσης, το πολυτροπικό και πολυμεσικό  υλικό που δημιούργησαν χρησιμοποιηθηκε για τον εορτασμό της «Ημέρας της Ευρώπης-9 Μαΐου» στο σχολείο(άτυπος σχολικός γραμματισμός).

  Στόχος του διδακτικού σεναρίου είναι η δυνατότητα κριτικού αναστοχασμού σε τρέχοντα ζητήματα τοπικά, ευρωπαϊκά και διεθνή, κοινωνικά και πολιτισμικά και να δοθεί βαρύτητα σε διδασκαλίες, όπως η συλλογή δεδομένων και οι έρευνες μικρής ή μεγάλης διάρκειας, στις οποίες οι μαθητές είναι πρωταγωνιστές. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι η καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες όπως αυτό δηλώνεται στις συνθήκες και αποφάσεις, της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Παιδεία (Erasmus+) και την Ανάπτυξη.