ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

Λόγω της ιδιότητάς μου, ως Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Δωδ/σου, προσπάθησα να εμπλέξω όσο περισσότερα σχολεία και μαθητές ήταν δυνατόν. Έτσι, στο αρχείο εμπεριέχονται σύνδεσμοι που παραπέμπουν σε εργασίες των μαθητών, ανεβασμένες στο διαδίκτυο, για οικονομία χώρου αλλά και με σκοπό να συμπεριληφθούν αντιπροσωπευτικά δείγματα.

Αρχικά απευθύνθηκα στους συναδέλφους τους νομού με το παρακάτω κείμενο:

Θέμα: «Συμμετοχή στη δράση teachers4eu

Αγαπητές- οί συνάδελφοι,

Σε συνέχεια της επιστολής με αρ.πρωτ. 486416/ 28-01-16 του επικεφαλής αναπληρωτή της Ευρωπαϊκής επιτροπής στην Ελλάδα, κου Άρη Περουλάκη προς τον Περιφερειακό Δ/ντη εκπ/σης Ν. Αιγαίου και της έγκρισης του Περιφερειακού Διευθυντή, με αρ. πρωτ. 1731/19-02-16, σας παρακαλώ να συνδράμετε στη διεξαγωγή της δράσης teachers4eu 2015-16, στην οποία συμμετέχω, εκπροσωπώντας τα Δωδεκάνησα.

Συγκεκριμένα, θα σας ήμουν υπόχρεη, αν, όσες- οι εκπονείτε πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων, αφιερώνατε ένα έως δύο δίωρα από τις συναντήσεις σας, για να  ασχοληθείτε με την ομάδα των μαθητών σας σχετικά με το θέμα.

Με τη δράση μπορεί να ασχοληθεί οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, ανεξάρτητα από το αν υλοποιεί πρόγραμμα ή όχι.

Σας αποστέλλω μια σειρά ενδεικτικών-εναλλακτικών δραστηριοτήτων, από τις οποίες μπορείτε είτε να επιλέξετε, είτε να τις υλοποιήσετε όλες. Η προτεινόμενη σειρά επίσης, δεν είναι υποχρεωτική.

Από τους παρακάτω συνδέσμους, ο πρώτος παραπέμπει στο βίντεο-δημιουργία ομάδας μαθητών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Καλύμνου, σε σενάριο – σκηνοθεσία της  Σπυροπούλου Μαρίας και του Πάου Μιχάλη, μουσική επένδυση, Κοκκίνη Γεώργιου και διεύθυνση παραγωγής,  Ιακώβου Ιωάννη και Τσαπαδίκου Μαρίας, με τίτλο: Ψηφίδες ονείρων.

Το φιλμάκι προτείνεται ως αφόρμηση προβληματισμού.

Οι επόμενοι τέσσερις  σύνδεσμοι παραπέμπουν σε διαδικτυακές εφαρμογές, οι οποίες παρουσιάζουν με σύντομο και παιγνιώδη τρόπο ορισμένα δεδομένα της Ε.Ε., τα οποία μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Τα παιδιά μπορούν στη συνέχεια, αφού πάρουν ερεθίσματα από τις προτεινόμενες εφαρμογές, να γράψουν κάποιο σύντομο κείμενο, περιγραφής, επιχειρηματολογίας, ή κριτικής,  ένα ποίημα, να ζωγραφίσουν, να κατασκευάσουν κολάζ, ή ακόμα και κάποιο  έργο σε ψηφιακή μορφή (βιντεάκι, αφίσα, φωτογραφικό κολάζ, κόμικς κ.ά.) το οποίο θα αποσταλεί στο Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων,έως την Παρασκευή 15-04-16.

Ακολούθως, θα ήταν ευκταίο αν απαντούσαν ανώνυμα στα τρία ερωτηματολόγια που ακολουθούν (30 ερωτήσεις συνολικά), τα οποία αποσκοπούν στην καταγραφή των γνώσεων, αλλά και των απόψεών τους σχετικά με την Ε.Ε.

Για την υλοποίηση της δράσης, θα πρέπει  είτε να γίνει χρήση του σχολικού εργαστηρίου, είτε το αρχείο να προωθηθεί  στις διευθύνσεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των μαθητών.

Η συμμετοχή σας είναι προαιρετική, αλλά θα  μου ήταν εξαιρετικά πολύτιμη, γι αυτό  και ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συνεργασία και τη βοήθειά σας.

Παρακαλείσθε, όσες-οι προβείτε στην υλοποίηση κάποιας από τις παραπάνω δράσεις, να με ενημερώνετε, είτε τηλεφωνικά (2241364854), είτε ηλεκτρονικά (schdr@dide.dod.sch.gr).

Μέρος πρώτο

https://www.youtube.com/watch?v=-RT9mWbqcu8

Ψηφίδες ονείρων- δημιουργία μαθητών 1ο ΕΠΑ.Λ.  Καλύμνου. Σενάριο - σκηνοθεσία: Σπυροπούλου Μαρία, Πάου Μιχάλης, μουσική επένδυση: Κοκκίνης Γεώργιος, διεύθυνση παραγωγής: Ιακώβου Ιωάννης, Τσαπαδίκου Μαρία.

Μέρος δεύτερο

http://ec.europa.eu/eurostat/cache/BubbleChart/index.html?

Η χώρα μου σε μία φυσαλίδα

http://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/qol/index_en.html

Ποιότητα ζωής

http://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/youth/index_en.html

Νέοι Ευρωπαίοι

http://europa.eu/publications/resources-teachers/index_el.htm

Υλικό για εκπαιδευτικούς

Μέρος  τρίτο

Ερωτηματολόγια (επιλέξτε αντιγραφή – επικόλληση στο browser που χρησιμοποιείτε)

https://www.surveymonkey.com/r/LBB9JYV

https://www.surveymonkey.com/r/LBP6QVB

https://www.surveymonkey.com/r/HB2GZT9

Η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Δωδ/σου 

Ευαγγελία Μουλά

 

Ακολούθως συνεργάστηκα είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω skype, είτε δια ζώσης με συναδέλφους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, όπως με το  1ο γυμνάσιο Καλύμνου, το Εσπερινό Κω, το 2ο Επαλ Ρόδου, το 2ο ΓΕλ Καλύμνου, το Ροδίων Παιδεία, το Γυμνάσιο Αστυπάλαιας, το Γυμνάσιο Έμπωνα και το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ρόδου.

Τα τελικά προϊόντα είναι:

  1. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων ερωτηματολογίων σε μαθητές της Δωδ/σου με θέματα : η Ευρώπη που ονειρεύομαι και Τι γνωρίζω για την Ευρώπη (τα ερωτηματολόγια απηύθυνα στους μαθητές ηλεκτρονικά, αφού προηγουμένως είχα παραπέμψει σε συγκεκριμένες εφαρμογές προς μελέτη, ώστε να εξοικειωθούν με έννοιες και θεσμούς που αφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
  2. Ένα διαδραστικό παραμύθι για το μύθο της Ευρώπης από το Τεε Ειδικής Αγωγής Α΄βαθμίδας Ρόδου
  3. Ένας εννοιολογικός χάρτης για το προσφυγικό- προηγήθηκε μέσω skype σε επικοινωνία με το Εσπερινό ΓΕΛ Κω, πριν τη δημιουργία του φιλμ που έφτιαξαν με την εποπτεία του καθηγητή τους, κου Παλάσκα.
  4. Το φιλμάκι με τίτλο: Fortress Europe από το Εσπερινό ΓΕΛ Κω
  5. Η εργασία με θέμα: Μετανάστες αλήθεια και ψέματα των εκπαιδευτηρίων Ροδίων παιδεία
  6. Κείμενα στα ελληνικά και τα αγγλικά από το 2ο ΓΕΛ Καλύμνου και το Γυμνάσιο Αστυπάλαιας (διηγήματα και ποιήματα)
  7. Παρουσίαση των χαρακτηριστικών των Ευρωπαϊκών χωρών από το Γυμνάσιο Έμπωνα Ρόδου.

Την τελική επεξεργασία και τον εμπλουτισμό των εργασιών σε ψηφιακή μορφή (με προσθήκη συνδέσμων κ.λ.π.) επιμελήθηκα προσωπικά, κατόπιν συνεννοήσης και σε συνεργασία με τους μαθητές.

το Αρχείο με τα προϊόντα βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/a/2lykko.gr/file/d/0B3neJHRuBO_rZjFwWHNHX2hWODg/view?usp=sharing

 

Ενδιαφέρομαι να συμμετάσχω στην αποστολή στις Βρυξέλλες, εφόσον έχω την τύχη να επιλεγώ...

Διαθέσιμος για τις νέες ημερομηνίες, σε περίπτωση επιλογής

Ταυτότητα της εργασίας

Θέμα της εργασίας: Ένα προσφυγόπουλο ταξιδεύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Παναγιώτης Δόμβρος, Καθηγητής Αγγλικών (ΠΕ 06) – Θεατρολόγος

Σχολείο: 1ο Γυμνάσιο Πανοράματος Θεσσαλονίκης

Τάξη: Γ’ Γυμνασίου, Τμήμα Αγγλικών (Προχωρημένων)

Αριθμός Μαθητών/τριών: 25

 

Η εργασία είναι ανηρτημένη στον ιστότοπο 4gym-mytil.les.sch.gr/europe/index.html που είναι στον χώρο του σχολείου μας.

Η εργασία είναι μια μελέτη της Ε.Ε. με τη χρήση διαφόρων ψηφιακών εργαλείων, ώστε να δημιουργηθούν δραστηριότητες ευχάριστες στους μαθητές.

Οι δραστηριότητες είχαν διπλό σκοπό αφενός να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με όρους της Ε.Ε και αφετέρου να εξοικειωθούν με εργαλεία της Πληροφορικής. 

 

Θα ήθελα να συμμετέχω στην εκδρομή στις Βρυξέλλες.

 

Ο τίτλος της εργασίας του συνόλου "Μουσικές του κόσμου" του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης είναι Europe and refugees. 

Η εργασία έχει δύο σκέλη: α) χωρισμός σε ομάδες οι οποίες αποφασίζουν να φτιάζξουν ζωγραφιές-κατασκευές και β) η προετοιμασία του ιταλικού τραγουδιού Canzone fra le guerre της Antonella Ruggiero (ανάλυση στίχων-νοήματος, εκμάθηση μουσικής, τραγουδιού) το οποίο αναφέρεται στη μάνα που προσπαθεί να προφυλάξει το παιδί της από τη λαίλαπα του πολέμου.

Το τραγούδι παρουσιάστηκε στο συνθέτη κ. Σταύρο Λάντσια ο οποίος επισκέφτηκε την ομάδα των μαθητών μας στο σχολείο μας και επίσης συμπεριλήφθηκε σε παράσταση που δόθηκε στο φουαγιέ του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης 5-3-2016.