Το Πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-2017, στο Δ1 τμήμα (17 μαθητές) του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας (ΕΑΕΠ - Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα). Υπεύθυνη προγράμματος είναι η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του τμήματος Β2,  Βουλκούδη Μαρία και ambassador η Ανδρεάδου Χαρίκλεια.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι:

ΕΥΡΩΠΑΪΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ-ΜΟΣ

Το πρόγραμμα είναι η εισαγωγή του προγράμματος που υλοποιήθηκε από τη συνεργασία του τμήματος με το τμήμα Ε2 του Δ.Σχ.Αγίας Μαρίνας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη Φατζίκη Μαρία. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εργασία του Ε2 με τίτλο Η Οδύσσεια της Ε.Ε. Τα τμήματα ασχολήθηκαν όλη τη χρονιά με το πρόγραμμα

Φιλαναγνωσία - Πολιτισμός - T4Ε

Οι μαθητές ήρθανε σε επαφή με στοιχεία πολιτισμού, το θέατρο, τις τέχνες , την ποίηση, τη λογοτεχνία... και όλοι μαζί κάνανε ένα ταξίδι στις χώρες της Ε.Ε. αναζητώντας στην καθεμιά ένα γνώρισμα του πολιτισμού της.

Σκοπός του προγράμματος ήταν η γνωριμία των μαθητών με τον πολιτισμό της Ε.Ε. και κυρίως η ανάδειξη της σημαντικότητας πολιτισμένων κρατών. Γιατί ο αυριανός Ευρωπαίος πολίτης είναι ανάγκη να είναι πολίτησ-μένος.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2016 έως το Μάιο του 2017 στις ώρες της Φιλαναγνωσίας και Κ.Π.Α., στο τμήμα Ε2 του Δημοτικού Σχολείου Αγιάς Μαρίνας που αποτελείται από 20 μαθητές. Υπεύθυνη προγράμματος είναι η Φατζίκη Μαρία και ambassador η Ανδρεάδου Χαρίκλεια.


Οι μαθητές του τμήματος είχαν συμμετάσχει τις προηγούμενες σχολικές χρονιές στο πρόγραμμα Τ4Ε, οπότε είχαν ήδη εμπλακεί και καταλάβει την σημασία της Ενωμένης Ευρώπης.
Η ιδέα πρόεκυψε όταν μιλήσαμε πρώτη φορά για ποίηση, τέχνες και λογοτεχνία, για τον πολιτισμός μας εν γένει. Θελήσαμε να δείξουμε στους Ευρωπαίους πολίτες το πνεύμα της συνεργασίας και της κοινής προσπάθειας και κυρίως το πως η Ευρώπη είναι αποφασισμένη να βοηθήσει τον κάθε λαό να αναδείξει αυτό που επιθυμεί, αφού ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι το σύνολο όλων εκείνων των επιτευγμάτων των λαών του.
Τα παιδιά αποφάσισαν για τίτλο του προγράμματος: «Η Οδύσσεια της Ε.Ε.», είναι ένας συνδυασμός στοιχείων από την Οδύσσεια και σύγχρονων θεμάτων της Ευρώπης.

Σκοπός του προγράμματος είναι αφενός οι μαθητές να γίνουν πολίτες ευαισθητοποιημένοι και ενεργοί, όχι μόνο πολίτες της χώρας τους αλλά και ευρωπαίοι πολίτες και αφετέρου να αναδυθεί η ανάγκη για συνεργασία και διάλογο ανάμεσα στα ευρωπαϊκά κράτη – υποδοχείς χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών.
Και τέλος, οι μαθητές να αναζητήσουν κοινές αφηγήσεις στη ζωή των σύγχρονων Ευρωπαίων μέσα από το συμβολικό ταξίδι της Οδύσσειας θέτοντας ερωτήματα (Ποιο είναι το κοινό πολιτισμικό έδαφος στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα; Υπάρχει κοινό έδαφος των πολιτών στην πολιτιστική τους έκφραση;)


«Πολιτισμένος κόσμος δεν είναι ο κόσμος του δυτικού πολιτισμού, αλλά ο κόσμος όλων των πολιτισμών που πιστεύουν στην αξία της ανθρώπινης ζωής και της ειρήνης».

 

 

 

   ΞΑΝΑΥΠΟΒΑΛΛΩ ΤΗ Β΄ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ. 

   

                           ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ = ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ &

                                                                                           ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ = ΙΣΟΤΙΜΙΑ,

                                                                     ΑΡΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ = ΙΣΟΤΙΜΙΑ

 

 

                                                                   ΓΡΑΨΙΑ ΕΙΡΗΝΗ (δασκάλα Ειδικής Αγωγής)

                                                                    Τμήμα Ένταξης 2ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου

 

 

                                 ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου.

Αυτό σημαίνει αρκετές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, όπως ότι:

 

τα παιδιά δεν βρίσκονται πολλές ώρες στο Τ.Έ., ώστε να υπάρχει και η άνεση του χρόνου επιλογής διεξαγωγής του προγράμματος,

 

πρόκειται για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται αρκετές φορές να υποστηρίζονται από τον εκπ/κό του Τ.Έ. εντός της γενικής τάξης, γεγονός που αποκλείει την υλοποίηση του προγράμματος εκείνες τις διδακτικές ώρες,

 

εξαιτίας των μαθησιακών δυσκολιών τους και των προβλημάτων συμπεριφοράς, επιβάλλεται διαφορετικός τρόπος προσέγγισης,

 

οι μαθητές δεν βρίσκονται ταυτόχρονα στο Τ.Έ., οπότε η εκπ/κός είναι αναγκασμένη να επαναλαμβάνει 3 και 4 φορές πράγματα και συζητήσεις, σε κάθε παιδί χωριστά, ώστε το πρόγραμμα να κυλάει με την ίδια ροή και να μην παρακωλύεται,

 

οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικές τάξεις, γεγονός που σημαίνει ότι κάποια θέματα είναι αναγκαίο να παρουσιαστούν σε κάθε μαθητή με διαφορετικό τρόπο,

 

ένας μαθητής, αλβανικής καταγωγής, που δεν γνωρίζει αρκετά καλά ελληνικά και δεν κατανοεί, έστω στοιχειωδώς, βασικές έννοιες στα ελληνικά, θα πρέπει να δέχεται συχνά επεξηγήσεις και έλεγχο αν κατάλαβε επαρκώς, αυτό που συζητιέται. Επί πλέον, έγινε προσπάθεια να συμπίπτουν κάποιες ώρες του στο Τ.Έ. με μαθητή μεγαλύτερης τάξης, αλβανικής καταγωγής, ώστε να υπάρχει μετάφραση και εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου,

 

μαθητές μπορεί να εντάσσονται στη δύναμη του Τ.Έ., μεσούσης της σχολικής χρονιάς και άλλοι να σταματούν,

 

πρέπει να αντιμετωπίζονται οι ειδικές εκπ/κές τους ανάγκες και ταυτόχρονα να υλοποιείται το πρόγραμμα,

 

υπάρχει συστέγαση και συνδιδασκαλία με το Τ.Έ. του συστεγαζόμενου σχολείου, οπότε γινόταν προσπάθεια να πραγματοποιούνται διάφορες δράσεις του προγράμματος εκτός αίθουσας ή σε ώρες που δεν συνέπιπταν με τις ώρες διδασκαλίας του άλλου Τ.Έ., με σκοπό να μην προκληθούν διασπάσεις στους άλλους μαθητές και στην άλλη εκπ/κό του Τ.Έ.

 

Παρά τις παραπάνω αντικειμενικές δυσκολίες και άλλες που προέκυπταν στην πορεία από άλλες αιτίες, το πρόγραμμα διεξήχθη με ικανοποιητικά και με την κατεύθυνση που πολλές φορές όριζαν τα ίδια τα παιδιά από την εκδήλωση ενδιαφέροντος σε διάφορους τομείς.

 

 

 

Το θέμα αποφασίστηκε εξαιτίας:

 

συζητήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί σχετικά με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα και αν και πώς υπάρχει στήριξη από τη μεγαλύτερη οικογένειά της που ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ένωση και

 

εξαιτίας αρνητικών συμπεριφορών προς τους μαθητές του Τ.Έ. και προς άλλους μαθητές άλλων τάξεων από κάποιους μαθητές του σχολείου, εξαιτίας της διαφορετικής κατάστασης που παρουσιάζουν στη μάθηση, στη συμπεριφορά και στη διαχείριση των συναισθημάτων.

 

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές προσπάθησαν να εκφράσουν τις ιδέες και τις απόψεις τους μέσα από ζωγραφιές και διάφορες κατασκευές. Βοηθητικές ήταν οι βιωματικές εμπειρίες σχετικά με τη διαφορετικότητα και την αναπηρία.

 

 

                                 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

 

Να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις και συνείδηση για την Ε.Ε., τη μεγαλύτερη οικογένεια που ανήκει η Ελλάδα. Να πληροφορηθούν σχετικά με τα χαρακτηριστικά των διαφόρων χωρών και των σημαντικών ευρωπαϊκών πόλεων, καθώς και για κάποιες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους. Επίσης, στο σκοπό της δράσης συμπεριλαμβάνεται και η διεύρυνση της έννοιας της διαφορετικότητας μεταξύ των ανθρώπων, η κατανόηση του δικαιώματος να εκφράζεται και να ζει ο κάθε άνθρωπος ελεύθερα, ανεξάρτητα από τις ικανότητες, το φύλο, την εθνικότητα ή την κατάστασή του, π.χ. ανάπηρος και η κατανόηση της ισοτιμίας μεταξύ όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων.

 

 

                                 ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

 

Γνωριμία των μαθητών με την Ευρωπαϊκή ήπειρο, ονομασίες των κρατών της, πρωτεύουσες, οπτική εμπειρία της σημαίας του καθενός και αναφορά στο κοινό νόμισμά τους,

 

Να δουν τα παιδιά ποια είναι η θέση της Ευρώπης στον παγκόσμιο χάρτη,

 

Να μάθουν να εντοπίζουν τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη,

 

Εκμάθηση του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος και της διαφορετικής μορφής που μπορεί να έχει στα κέρματα διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών,

 

Να μάθουν συνοπτικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Ε.Ε. ως προς την ένταξη, παραμονή ή αποχώρηση κρατών σε/από αυτήν,

 

Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι ανήκουμε στην ίδια Ε.Ε., αλλά είμαστε και διαφορετικοί μεταξύ μας,

 

Να ξεφυλλίσουν βιβλία έκδοσης της Ε.Ε.,

 

Να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο σχετικά με χαρακτηριστικά ευρωπαϊκών χωρών και πόλεων, την αναπηρία, τους παραολυμπιακούς και τους ειδικούς ολυμπιακούς αγώνες,

 

Να εμπνευστούν από τις συζητήσεις, τις πληροφορίες και τις εικόνες από το διαδίκτυο και να ζωγραφίσουν σχετικά θέματα, καλλιεργώντας τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη τους,

 

Να βιώσουν εν μέρει και προσωρινά την κατάσταση που βιώνουν οι συνάνθρωποί μας με προβλήματα όρασης.

 

Να μάθουν να συζητούν, να ανταλλάσσουν απόψεις, να συνεργάζονται μεταξύ τους, όντας μαθητές διαφορετικών τάξεων για να ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα, π.χ. μια ζωγραφιά, ένα puzzle, μια κατασκευή,

 

Να παίζουν ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια,

 

Να μάθουν να υπακούν εντολές και να συνεργάζονται για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας σε συγκεκριμένο χρόνο,

 

Να κινητοποιηθούν μαθητές που δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαθήματα του σχολείου, να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ενεργά,

 

Να εξασκηθεί στον προφορικό λόγο μαθητής που δεν γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα ούτε καθημερινές βασικές έννοιες και να βελτιώσει το επικοινωνιακό του επίπεδο,

 

Να βελτιωθούν οι μαθητές στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή και να αυξηθεί η κοινωνικότητά τους.

 

 

      

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΥΛΙΚΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Το πρόγραμμα βασίστηκε στην ομαδοσυνεργατική διαδικασία με :

 

Ομαδική μελέτη και συζήτηση γεωφυσικού, πολιτικού και θεματικού χάρτη Ευρώπης με τα χαρακτηριστικά αξιοθέατα της κάθε χώρας, τις σημαίες τους και το ευρωπαϊκό νόμισμα, καθώς και χάρτη που δείχνει ποιες ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται εντός, ποιες εκτός και ποιες προσπαθούν να ενταχθούν στην Ε.Ε.,

Ενημέρωση από το βιβλίο Γεωγραφίας ΣΤ΄ Δημοτικού – Μαθαίνω για τη γη, κεφ. 24 – 33, όπου γίνεται αναφορά στην Ευρώπη, στους λαούς της , τη χλωρίδα, την πανίδα και την Ε.Ε.,

Συμμετοχή των παιδιών σε επιτραπέζια παιχνίδια: «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» για κατανόηση της θέσης της Ευρώπης στον κόσμο και «ΕΥΡΩΔΡΟΜΙΕΣ» για γνωριμία με το ευρώ,

 

Ξεφύλλισμα ή/και ανάγνωση ενημερωτικών βιβλίων, όπως «ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ», «ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε.» (οδηγός του πολίτηγια τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε.), «Η ΕΝΙΑΙΑ ΑΓΟΡΑ» (η Ευρώπη σε εξέλιξη),

Οδηγός Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης για τον Πολίτη (για τα δικαιώματα των Ευρωπαίων Πολιτών), εντύπων, όπως π.χ. για τη διεύρυνση της Ε.Ε. με την ένταξη της Κύπρου,

 

Εικονογραφημένο βιβλιαράκι «Η Τράπεζα της Ελλάδος και ο Ευρωκλής σας παρουσιάζουν την Ευρωγνωσία (ένα κόμικ για νέους όλω των ηλικιών)» για ενημέρωση σχετικά με το νομισμα,

 

Πληροφόρηση από βιβλιαράκια έκδοσης της Ε.Ε., όπως π.χ. «Στον δρόμο για τη νίκη» (εικονογραφημένο, μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά), «Ο πλανήτης μας, το μέλλον μας (καταπολεμάμε παρέα την κλιματική αλλαγή)», «Nature Watch, Η πτήση των γερανών» (μοιράστηκαν σε όλα τα παιδιά), «Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη», εικονογραφημένα «Η εξερεύνηση της Ευρώπης (Η Ευρώπη σε εξέλιξη)», «Τα αστέρια της Ευρώπης» και για το περιβάλλον: «Το γαλάζιο νησί», «Together», «Hope for the Kayakos», «Soil», «The hidden part of the climate cycle»,

Εύρεση και εκτύπωση από το διαδίκτυο της σημαίας και της ιστορίας της ίδρυσης της Ε.Ε.,

 

Φωτογραφίες ευρωπαϊκών χωρών π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Γαλλία, Ευρωπαϊκή Τουρκία-Κωνσταντινούπολη και εθνικών ενδυμασιών διαφορετικών κρατών,

 

Ξεφύλλισμα ταξιδιωτικών οδηγών για ευρωπαϊκές πόλεις,

 

Επίδειξη της Χάρτας των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. και κειμένου με τη γνώμη της Ο.Κ.Ε. (οικονομικής και κοινωνικής επιτροπής Ελλάδας), με θέμα : «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΡΟΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΠΤΥΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ»,

 

Αναφορά στην αλληλεγγύη μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, αλλά και προς άλλα κράτη εκτός Ε.Ε., με αφορμή το εικονογραφημένο βιβλίο, έκδοσης Ε.Ε. «Hidden Disaster»,

 

Συζήτηση σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες – παραολυμπιακούς – Special Olympics, όπου συναγωνίζονται άνθρωποι από διαφορετικές χώρες και καταφέρνουν διαφορετικές επιδόσεις σε ποικίλα αθλήματα,

 

Ξεφύλλισμα τεσσάρων εικονογραφημένων βιβλίων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες «Ολυμπιακές Περιπέτειες», φυλλαδίου «Πώς να νικήσεις ανθρώπους που αγωνίζονται για έναν κότινο;», «Πόσο καλά γνωρίζετε τους Ολυμπιακούς Αγώνες; The Olympic Museum»,

 

Επέκταση του θέματος της διαφορετικότητας και στο ζήτημα της αναπηρίας, με αναφορά στα είδη αναπηριών, το πώς αισθάνονται οι ανάπηροι άνθρωποι, το είδος των ειδικών αναγκών που έχουν και πώς τις αντιμετωπίζουν, ποιες παροχές υπάρχουν για τους ανάπηρους στην καθημερινότητά τους σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και σύγκρισή τους με την Ελλάδα.

 

Προτάσεις λύσεων για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και να βοηθηθούμε από το παράδειγμα αυτών των ανθρώπων, οι οποίοι είναι διαφορετικοί, αλλά και ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας, αφού ο καθένας μας είναι ελεύθερος να είναι διαφορετικός από τους άλλους.

 

Ανταλλαγή απόψεων για το ότι ο καθένας μας είναι μοναδικός και όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα,

 

Κατασκευή ευρωπαϊκών σημαιών,

 

Συναρμολόγηση παζλ με αρχαιοελληνικό ναό,

 

Συναρμολόγηση τρισδιάστατης κατασκευής Παρθενώνα και πύργου του Άιφελ,

 

Κάλυψη ματιών και προσπάθεια προσανατολισμού στο χώρο της τάξης και στο προαύλιο στο χώρο των βρυσών, στόχευση μπασκέτας για ευστοχία καλαθιού και προσπάθεια για ποδοσφαιρικό παιχνίδι, με τη βοήθεια ειδικών καλύπτρων ματιών,

 

Επίδειξη βίντεο ποδηλάτη με ένα πόδι και συζήτηση προβληματισμού και παραδείγματος προς μίμηση ανθρώπου με ψυχική δύναμη και κουράγιο,

 

Σχολικά βιβλία, που έχουν αναφορές στην Ε.Ε., τη διαφορετικότητα και την ισότητα, όπως: Μαθηματικά Β΄Δημοτικού, όπου εικονίζεται στις σελίδες του, π.χ. στην ενότητα 7η , παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο,

Γλώσσα Δ΄Δημοτικού, ενότητα 13η «Όλοι διαφορετικοί – Όλοι ίσοι»,

Θρησκευτικά Δ΄Δημοτικού, μάθημα 33, αναφέρεται στην ισότητα και τα ίσα δικαιώματα,

Γεωγραφία ΣΤ΄Δημοτικού, κεφ. 30ο , όπου στη σελ. 105, αναφέρεται τμήμα από τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου, τονίζοντας ότι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και έτσι πρέπει να παραμείνουν,

Αγγλικά ΣΤ΄Δημοτικού, σελ. 129 (για τη μοναδικότητα), 131 (για τους παραολυμπιακούς του 2008 στο Πεκίνο), 162 (για την Ευρώπη),

Θρησκευτικά ΣΤ΄Δημοτικού, κεφ. 23 και 26 (θεραπεία του τυφλού), κεφ. 29 (γνωριμία με τους Ορθοδόξους άλλων χωρών), Κεφάλαιο ΣΤ΄: Ετερόδοξοι και Αλλόθρησκοι,

 

Διήγηση του κειμένου «Ο Θωμάς», της Λίτσας Ψαραύτη από το Ανθολόγιο Ε΄και ΣΤ΄, Με λογισμό και μ’ όνειρο, σελ. 69, συζήτηση σχετικά με το πόσο μας βοηθάει το καλό παράδειγμα αλληλεγγύης και ανθρωπισμού από άνθρωπο με νοητική καθυστέρηση,

 

Διήγηση της ιστορίας του Τριγωνοψαρούλη, του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, που διδάσκει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν λόγο ύπαρξης και δεν πρέπει να κάνουμε διακρίσεις και να υποτιμούμε τους ανθρώπους που υστερούν σε κατι από εμάς,

 

Πεντηκοστάριο, επειδή διανύουμε την περίοδο προς την Πεντηκοστη, η γ΄και η ε΄Κυριακές είναι αφιερωμένες στις θεραπείες του παραλύτου και του τυφλού αντίστοιχα, από το Χριστό, ο οποίος δεν έκανε διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους, αλλά τους δεχόταν και τους ευεργετούσε όλους ανεξαιρέτως,

 

Αναφορά στην ύπαρξη συλλόγων αναπήρων,

 

Ενημέρωση για το «κινητό σχολείο», που απευθύνεται σε παιδιά του δρόμου, που εργάζονται και δεν πηγαίνουν στο σχολείο, όπως εμείς, μια διαφορετική και πρωτότυπη κατάσταση της καθημερινότητας, που προσπαθεί να αναπληρώσει το δικαίωμα των παιδιών για μόρφωση,

 

Τέλος, έχει προγραμματιστεί για τις τελευταίες μέρες του Μαΐου επίσκεψη στο Τ.Έ. του σχολείου μας, κλιμακίου από το ΕΛΙΑΜΕΠ (EUROPE DIRECT) για υλοποίηση δράσης.

 

 

 

 

               ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ενδιαφέρον στην υλοποίηση του προγράμματος, παρά τις δυσκολίες που αναφέρθηκαν αρχικά. Περισσότερο τους έκανε εντύπωση η ικανότητα του ποδηλάτη με ένα πόδι και η προσομοίωση με την κατάσταση αναπήρου με προβλήματα όρασης, που ήταν μια βιωματική εμπειρία από την οποία, όπως είπαν οι ίδιοι ωφελήθηκαν επειδή γνώρισαν, έστω και για λίγο την κατάσταση που ζουν αυτοί οι άνθρωποι.

Ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι τα παιδιά κατέβαλαν φιλότιμες προσπάθειες να εργαστούν ομαδικά και να δώσουν ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, παρά το γεγονός της πίεσης της ύλης των μαθημάτων και των ειδικών εκπ/κών τους αναγκών.

Όπως ανέφεραν τα ίδια, κέρδισαν γνώσεις από τις συζητήσεις και από το εποπτοκό υλικό που χρησιμοποιήθηκε.

 

 

                   ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ

                 (ένα μέρος αυτού βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας)

 

Ενδεικτικό ανεπεξέργαστο βίντεο: /www.youtube.com/watch?v=oCBzkgh0OC0&feature=youtu.be