Το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας καθώς όλοι οι συνάδελφοι ανήκουν στους Τ4Ε ήταν εμπνευσμένο από το βιβλίο «Η φάρμα είναι χάρμα». Έγινε επιμερισμός των εργασιών και κάθε τμήμα ανέλαβε ένα θέμα εμπνευσμένο από τη βιολογική φάρμα. Η συνεργασία και η ανατροφοδότηση ανάμεσα στα τμήματα ήταν συνεχής. Το 1ο πρωινό τμήμα του οποίου έχω την ευθύνη ασχολήθηκε με τη βιολογική καλλιέργεια του σιταριού μέσα από ευρωπαϊκά λαϊκά παραμύθια. Αποκτήθηκαν γνώσεις σχετικές με τα υλικά που απαιτούνται για την παρασκευή του ψωμιού και μάθαμε τις διάφορες φάσεις επεξεργασίας του σιταριού μέχρι να γίνει ψωμί. Με την επίσκεψή μας στο φούρνο της γειτονιάς διευρύνθηκε ο κύκλος των εμπειριών μας.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Η αφίσα μας

https://1drv.ms/v/s!AnmSfDhUKD2UhGsVKe5ctXiJe0T5

Παζλ με ζωγραφιές

https://1drv.ms/f/s!AnmSfDhUKD2UhC1QXW_Kxse1eqZ-

Παζλ με πίνακες Ευρωπαίων ζωγράφων

https://1drv.ms/f/s!AnmSfDhUKD2UhC5J_fpReRTTofMD

Παραμύθι «Η φανταστική ιδέα του Νικόλα»

https://www.storyjumper.com/book/index/40067806/59061ac32f1e4

Φωτογραφίες για την 1η φάση του προγράμματος

https://1drv.ms/v/s!AnmSfDhUKD2UhGVB8bHXLo_8EdTh

Φωτογραφίες για τη 2η φάση του προγράμματος

https://1drv.ms/v/s!AnmSfDhUKD2UhCssJi_FUjdsxSoe

 

   Κάθε κοινωνία, από την πιο πρωτόγονη έως την πιο ανεπτυγμένη, έχει τις δικές της φανταστικές ιστορίες γεμάτες περιπέτειες, συμβολισμούς και ηθικά διδάγματα. Η δύναμη των παραμυθιών να μεταφέρουν άμεσα και έμμεσα μηνύματα είναι αξιοπρόσεκτη. Μέσα από μια φαινομενικά απλή ιστορία (π.χ. «Ο βοσκός και ο λύκος» ή «Ο λαγός και η χελώνα») κάποιος μπορεί να εξάγει πολλά ηθικά διδάγματα και παράλληλα νοήματα με μεγαλύτερο βάθος από ότι ο λόγος του παραμυθιού αυτός καθ’ αυτός. Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα παραμύθια λέγονται κυρίως σε παιδιά. Οι ενήλικοι μέσα από τα παραμύθια προσπαθούν να μεταδώσουν στα παιδιά τους τις αξίες και ιδανικά που οι ίδιοι ασπάζονται. Άλλες φορές τα παραμύθια προσπαθούν να μεταδώσουν πανανθρώπινες αξίες όπως η δικαιοσύνη, η καλοσύνη ή η ισότητα και άλλες φορές προσπαθούν να περάσουν μηνύματα που είναι συνδεδεμένα με το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο γεννήθηκε το παραμύθι. Πέραν τούτου, τα παραμύθια σε πολλές περιπτώσεις μπορούμε να πούμε πως αποτελούν έναν τρόπο έκφρασης ιδεών και αντιμετώπισης των διλημμάτων ενός παιδιού στον δρόμο του προς την ενηλικίωση. Αποτελούν ένα χώρο έντονων συναισθημάτων. Αναγνώστες και ακροατές βιώνουν την αγάπη, το μίσος, την αδικία, τον πόνο ...

   Έτσι και εμείς ακολουθώντας τον διδακτικό κόσμο των παραμυθιών ταξιδέψαμε σε πολλές χώρες της Ευρώπης, γνωρίζοντας στοιχεία της κουλτούρας τους, τις συνήθειες και τους φόβους των ανθρώπων, τις παραδόσεις και δοξασίες τους. Νιώσαμε και διδαχθήκαμε. Μελετήσαμε, συζητήσαμε το νόημα των παραμυθιών, τα παραλληλίσαμε με το σήμερα και βγάλαμε συμπεράσματα για τους ηθικούς κανόνες που διέπουν όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες της Ευρώπης. Αξίες που πρεσβεύει και η Ευρωπαϊκή Ένωση! 

Παραμύθια της Ευρώπης 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ (Abstract)

  Επέλεξα να υλοποιήσω τη συγκεκριμένη πρακτική έχοντας ως στόχο να συνεισφέρω στην διαμόρφωση ενεργών ευρωπαίων πολιτών του αύριο.

  Να εμφυσήσω στους μαθητές μου τη σημασία της Ε.Ε. στον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αυτή μας προσφέρει. Την υιοθέτηση προτύπων και κοινωνικών αξιών της Ευρώπης με στόχο τη σταθερότητα και την ασφάλεια των Πολιτών. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις αξίες της Ε.Ε. (ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δημοκρατία, ισότητα, δικαιοσύνη, σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων). Βασικές έννοιες όπως κοινή αγορά, ευρώ, ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων, ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων, κράτη-μέλη της Ε.Ε., ιστορία της Ευρώπης. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον χάρτη της Ε.Ε., γνώρισαν τις χώρες της, τις σημαίες των χωρών της.

  Γνώρισαν κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες όπως σεβασμός, διαφορετικότητα, αγάπη, ειρήνη, συνεργασία, φιλία.

  Κώδικες συναισθημάτων για σωστές διαπροσωπικές σχέσεις.

  Εμβάθυναν στην ευρωπαϊκή ιδέα, απέκτησαν γνώσεις και εμπειρίες. Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου, σύνταξη ερωτηματολογίου, σταυρόλεξα, κολλάζ, αφίσα, θεατρικό δρώμενο.

  Με τη χρήση του διαδικτύου «ταξίδεψαν» σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. γνώρισαν τον πολιτισμό τους, την ιστορία τους.