Στο πλαίσιο της δράσης  Τ4Ε 2016-2017, υλοποιήσαμε με τους μαθητές του Δ1 του Δημοτικού Σχολείου Γουβών Ηρακλείου το πρόγραμμα με τίτλο «Οι κύκλοι με τα αθλήματα» με στόχο να γνωρίσουμε τα αγαπημένα αθλήματα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ταξιδεύοντας από χώρα σε χώρα. Στο ταξίδι μας αυτό αποκομίσαμε επίσης βασικές γνώσεις για την ιστορία και τη δομή του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και γίναμε κοινωνοί των αξιών που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για τον αθλητισμό, όπως το ομαδικό πνεύμα, η ευγενής άμιλλα, η αλληλεγγύη, ο εθελοντισμός, ο σεβασμός.

Οι δράσεις μας πλούσιες και ποικίλες ξεκίνησαν με πολυμεσικές παρουσιάσεις στην τάξη, παιχνίδια στην αυλή αλλα και στον υπολογιστή, προσομοιώσεις λιγότερο διαδεδομένων αθλημάτων στη χώρα μας, όπως χόκεϋ, μπέιζμπολ, ράγκμπι και ολοκληρώθηκαν με ένα θεατρικό δρώμενο εμπνευσμένο από το βιβλίο του Θοδωρή Παπαιωάννου και της Λήδας Βαρβαρούση «Τα αστέρια της Ευρώπης» και την εικαστική δημιουργία «Οι κύκλοι με τα αθλήματα».

Με την παρούσα εργασία μας προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα την εκμετάλλευσης άγριων ζώων και παράλληλα να γνωρίσουμε την Ευρώπη 

Μια καφετιά αρκούδα ήταν ο παράξενος επισκέπτης της τάξης μας που με την ιστορία της μας ευαισθητοποίησε σχετικά με την προστασία αυτού του είδους.

Το βιβλίο «Μια αρκούδα μια φορά…» έγινε  η αφορμή να γνωρίσουμε την  αρκουδίτσα που η ζωή της επιφύλασσε ένα άσχημο παιχνίδι. Παράλληλα με αφορμή το φυσικό περιβάλλον που ζει η  καφετιά αρκούδα ταξιδέψαμε  στην Ευρώπη και  γνωρίσαμε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης.

Συζητήσαμε για την  στάση των λαών τους  απέναντι στα ζώα και το περιβάλλον και μελετήσαμε την πανίδα της καφετιάς αρκούδας στα δάση τους.

 

Ζωή Γεροστάθη 

Τ4Ε Μαγνησίας 

Είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που συμμετέχω. Οι μαθητές μου από πέρυσι ήταν ενθουσιασμένοι και αποφάσισα και αυτή τη χρονιά να συμμετάσχω.

Την αφορμή για το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε και φέτος την πήραμε από το μάθημα της  Γεωγραφίας που είχε ολόκληρη θεματική ενότητα για την ήπειρο της Ευρώπης και για τον κάθετο και οριζόντιο διαμελισμό. Από εκεί λοιπόν πήραμε το έναυσμα και ξεκινήσαμε.

 

Στόχος του προγράμματος «Ποτάμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης» ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τις χώρες της Ε.Ε, τις πρωτεύουσες τους, τα μνημεία τους, τους ποταμούς και να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος  από τα χρόνια τα παλαιολιθικά ζούσε πάντα κοντά στο νερό, δίπλα σε ποτάμια γιατί είναι απαραίτητο στοιχείο για την επιβίωσή του.

 Επίσης, στόχος ήταν να κατανοήσουν τις έννοιες: Ελευθερία έκφρασης, ελευθερία γνώμης, ανεξιθρησκεία κ.ά. που είναι πρώτιστες ευρωπαϊκές αξίες.

   Οι δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε όλο αυτό το διάστημα ήταν έτσι  διαρθρωμένες ώστε τα παιδιά να δουλεύουν σε ομάδες, να ζωγραφίζουν, να επισκεφθούν ιστότοπους της Ε.Ε και να αναζητήσουν πληροφορίες.

Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά κι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι μαθητές περίμεναν κάθε φορά με πολλή χαρά να ασχοληθούμε με την εργασία μας!!


-Γνώρισαν τα κράτη μέλη της Ε.Ε

 

-Άκουσαν τον Ύμνο της Ε.Ε από τη δασκάλα της  μουσικής του σχολείου μας.


-Γνώρισαν κι έμαθαν  τα  σύμβολα της Ε.Ε. Μέσα στην τάξη μας έχουμε απλωμένη την σημαία της Ε.Ε.


-Συγκέντρωσαν πληροφορίες για  τους ποταμούς των χωρών της Ε.Ε και για τις γέφυρες τους


-Τονίσαμε και έτσι συνειδητοποίησαν οι μαθητές ότι η Ε.Ε είναι ένας θεσμός που βοηθά όλες τις χώρες που ανήκουν σ’ αυτή σε πάρα πολλούς τομείς  (υλικοτεχνικές υποδομές) οικονομικά αλλά κυρίως στις αξίες που πρεσβεύει όπως: ισότητα, ειρήνη, αλληλεγγύη, ελευθερία σκέψης, έκφρασης, πληροφόρησης και θρησκείας.

 

Σήμερα , περισσότερο από ποτέ , απαιτείται οι μαθητές μας , οι αυριανοί Ευρωπαίοι σύγχρονοι πολίτες , να ενημερωθούν , να ασχοληθούν , να προβληματιστούν και να εμπλακούν σε θέματα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος .

Στα πλαίσια του προγράμματος  Teachers4Europe , υλοποιήθηκαν δυο διαφορετικές  δράσεις , στα τμήματα Δ’1/ Δ’2 και Στ’1/Στ’2 του 1ου ΔΣ Μεταμόρφωσης  .

Οι μαθητές του Δ’1 και Δ’2 ήρθαν σε άμεση επαφή με συμμαθητές τους από τη Κροατία και τη Τουρκία μέσα από το etwinning έργο “Zero-One” ενώ οι μαθητές του Στ’1 και Στ’2 εξερεύνησαν  διάφορες  ευρωπαϊκές  χώρες με τη βοήθεια των Τ.Π.Ε  και παρουσίασαν τις εντυπώσεις τους  .    

Όλα τμήματα αφιέρωσαν αρχικά λίγο χρόνο για να εξοικειωθούν μέσα από παιχνίδια και φυλλάδια  , και ψηφιακούς χάρτες  με την ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Χρησιμοποιώντας τις Τ.Π.Ε και τα web2 εργαλεία ( wikispace , moviemaker , sway , cacoo, padlet, realtimeboard,phototofiltre, google docs , …) , δημιούργησαν ψηφιακό υλικό και παρουσίασαν τα έργα τους σε μια wiki ιστοσελίδα  .

 

Δείτε αναλυτικά τις δράσεις και τα έργα των μικρών μαθητών στην wiki ιστοσελίδα  ΕΔΩ 

     Στο σύντομο "ταξίδι" μας με τα παιδιά της Ε΄τάξης (2 τμήματα) του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας Βόλου αγγίξαμε το ευαίσθητο θέμα των προσφύγων . Με αφορμή την άφιξη προσφυγικών οικογενειών από τη Συρία στη πόλη μας θελήσαμε να τους κάνουμε ένα "δώρο". Τους στείλαμε ένα τραγούδι. Οι στίχοι έχουν γραφτεί από τον ambassador της ομάδας μου κ Πασχάλη Δήμου  και τη μουσική συντέθηκε μαζί με τα παιδιά της ε τάξης. Αφού διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου ¨Χάρις και Φάρις", ακολούθησε συζήτηση πάνω στις σκέψεις των παιδιών σχετικά με το θέμα των προσφύγων.

    Πληροφορήθηκαν για τη δομή ΜΟΖΑ της πόλης μας που φιλοξενεί πρόσφυγες και την ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαιδευτική κοινότητα μας, αφού άρχισαν να φοιτούν σε σχολείο του Βόλου.

    Ζωγραφίσαμε τη "βαλίτσα του πολέμου" αφού συζητήσαμε τι θα έπαιρνε ο καθένας στη βαλίτσα του αν γινόταν στη χώρα μας πόλεμος. Αποφάσεις δύσκολες μα κατάλληλες για προβληματισμό.

   Τέλος, στείλαμε την αγάπη και την σκέψη μας στα προσφυγόπουλα τραγουδώντας:

           "Μέσα στο δρόμο περπατώ, για έναν τόπο φωτεινό κι ειρηνικό

            πόλεμο και το θάνατο, μην ξαναδώ ποτέ εγώ στον κόσμο αυτό.

            Για την ειρήνη και την αγάπη πάντα θα τραγουδώ(2)

            Τ΄ αστέρι της Ευρώπης σωστά με οδηγεί

             κει που κάθε διωγμένος θέλει να βρεθεί."

  

   Πολλές ευχαριστίες στον abassador κ Πασχάλη Δήμου για τους στίχους του τραγουδιού και τον εκπαιδευτικό πληροφορικής του σχολείου μου κ Γιώργο Ζαμπέτογλου για λήψη και την αποστολή του video και των φωτογραφιών.