ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ –Abstract

Στη σημερινή εποχή όλα τα παιδιά από μικρή ηλικία έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της τεχνολογίας. Οτιδήποτε έχει σχέση με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών τους είναι ενδιαφέρον και ελκυστικό. Το πρόγραμμα “Let’s travel around Europe” σχεδιάστηκε με σκοπό οι μαθητές να μάθουν για την Ευρώπη και την ΕΕ και να βελτιώσουν τις ικανότητες τους όσον αφορά τη χρήση της αγγλικής γλώσσας  με διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από ένα μεγάλο παιχνίδι.

Πιο συγκεκριμένα, στο βιβλίο των αγγλικών της Ε’ τάξης οι κεντρικοί ήρωες είναι τρεις διαδικτυακοί φίλοι, ο Κώστας από την Ελλάδα, η Ναντίν από τη Γαλλία και ο Μαρκ από την Αγγλία. Οι φίλοι αυτοί επικοινωνούν και ανταλλάσσουν, εκτός από τα  νέα τους, πληροφορίες σχετικά με τη χώρα τους. Το πρόγραμμα “Let’s travel around Europe” «ζωντανεύει» το βιβλίο καθώς μετατρέπει τους μαθητές σε διαδικτυακούς φίλους από διαφορετικές χώρες.  Ειδικότερα, οι μαθητές καλούνται να χωριστούν σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων, να διαλέξουν μια από τις 28 χώρες της Ευρώπης και να συλλέξουν συγκεκριμένες πληροφορίες  για τη χώρα της επιλογής τους.

Στη συνέχεια οι πληροφορίες γίνονται παρουσιάσεις powerpoint, οι ομάδες αρχίζουν να μαθαίνουν η μια για τη χώρα της άλλης και το παιχνίδι ξεκινά! Αρχικά παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια φτιαγμένα με βάση το υλικό των ομάδων και μετά ακολουθούν παιχνίδια και κουίζ στην τάξη. Το ποσοστό επιτυχίας της κάθε ομάδας καταγράφεται και στόχος είναι η ανάδειξη της πιο δυνατής ομάδας!

Όλο το υλικό και οι δράσεις συγκεντρώνονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://39primary-t4e.weebly.com

 

Μέσα από το ταξίδι μας στις χώρες της ΕΕ, μάθαμε, χορέψαμε, διασκεδάσαμε και κατανοήσαμε ότι "Όλοι, όσο διαφορετικοί κι αν είμαστε, ανήκουμε στην ίδια ομάδα"...

 

Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Δράση

«Teachers4Europe 2016-2017»

στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση / Προσχολική Αγωγή

 

Υπεύθυνος Α4Ε: Θεοφάνης Κατσάνος

Υπεύθυνη Τ4Ε Εκπαιδευτικός:  Ελένη Γκαζγκάνη

Σχολική μονάδα:  28ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λάρισας

Περίοδος υλοποίησης της δράσης: Ιανουάριος 2017-Μάιος 2017

 

Τίτλος της δράσης “Με τη ζωγραφική για οδηγό την Ευρώπη εξερευνώ”

 

 

Περίληψη της εργασίας (Abstract): Η δράση εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπ/γείου. Σκοπός μας είναι τα νήπια να γνωρίσουν την ήπειρο στην οποία ζουν, την έννοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα κράτη-μέλη της. θα γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς, θα συλλέξουν γνώσεις Μέσα από τα έργα θα έρθουν σε επαφή με χώρες της Ευρώπης, και πληροφορίες, θα εξασκηθούν με νέους τρόπους επικοινωνίας, θα αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στην τέχνη και στις νέες τεχνολογίες. Θα μάθουν το χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. Τα νήπια θα ξεπεράσουν τα σύνορα του τόπου τους και τα γλωσσικά εμπόδια και θα οδηγηθούν σε μια επικοινωνία με πανανθρώπινους προβληματισμούς και ιδέες. Θα γίνουν οι αυριανοί πολίτες της Ευρώπης .

 

Σκοπός

  • Η ανάπτυξη της αισθητικής καλλιέργειας των παιδιών και της οπτικής ευαισθητοποίησής τους.
  • Η εισαγωγή τους στην «ανάγνωση» εικαστικού έργου.
  • Η γνωριμία των παιδιών με τα έργα μεγάλων ζωγράφων.
  • Η ανάπτυξη δημιουργικότητας και έκφρασης των παιδιών.
  • Η προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές για την παραγωγή εικαστικού

έργου και την κατασκευή νοημάτων σχετικών με την τέχνη.

  • Η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων που συνδέονται με άλλες μαθησιακές περιοχές

(π.χ. γλώσσα, παιδί και περιβάλλον, μαθηματικά).

  • Η ενδυνάμωση της αναπαραστατικής τους σκέψης και της κριτικής τους ικανότητας.
  • Η ανάπτυξη θετικών στάσεων απέναντι στην τέχνη και στις νέες τεχνολογίες.

 

 

Στόχοι

  • Να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους (π.χ. προσπαθώντας να αναπαράγουν έναν πίνακα ζωγραφικής).
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη ζωή και το έργο μεγάλων ζωγράφων.
  • Να μάθουν να ερευνούν σωστά ένα θέμα.
  • Να εκφράζονται μέσω της δραματοποίησης ενός πίνακα.
  • Να εμπλακούν και οι γονείς στην όλη διαδικασία.
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
  • Να αποκτήσουν θετική εικόνα για τη ζωγραφική και γενικά για την τέχνη.
  • Να γνωρίσουν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε και την απόστασή τους από τη χώρα μας.
  • Να διασταυρώνουν τα έργα των καλλιτεχνών με τη χώρα από την οποία προέρχονται.
  • Να καταλαβαίνουν τη διαφορετικότητα των ανθρώπων και την κατανόηση των λαών μεταξύ τους.

 

 

Εκπαιδευτικά εργαλεία

 

 Ευρωπαϊκός χάρτης

 Ηλεκτρονικός υπολογιστής

 Μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο

 Επίσκεψη γονέων-ζωγράφων στο νηπ/γείο

 Επίσκεψη σε Μουσεία και γκαλερί

 

 

Προβολή και  διάχυση του αποτελέσματος

 

Με το τέλος της δράσης παρουσιάζουμε στους γονείς, σε όμορα νηπ/γεία, καθώς και σε τοπικούς φορείς της πόλης μας τα όσα αποκομίσαμε από το ταξίδι μας στην ήπειρό μας.

 

Αξιολόγηση

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος και τη χρήση του Η/Υ για την προσέγγιση της τέχνης ,παράλληλα υπήρξε ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων που συνδέονται με άλλες μαθησιακές περιοχές, όπως τα μαθηματικά και η γλώσσα. Παρατηρήθηκε αύξηση της δημιουργικότητας των παιδιών και της αισθητικής τους έκφρασης, καθώς στις ζωγραφιές τους αποτυπώνονταν πιο περίπλοκα μοτίβα και περισσότερες αποχρώσεις χρωμάτων. Ακόμα και στις ελεύθερες δραστηριότητές τους «διάβαζαν» βιβλία εικαστικού περιεχομένου που υπήρχαν στη βιβλιοθήκη του σχολείου .Η περιήγησή μας στις ευρωπαϊκές χώρες τους έδωσε τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και άλλες κουλτούρες, να αναπτύξουν ένα άλλο τρόπο σκέψης.

Σύντομη περιγραφή της αρχής της δράσης

       Αρχικά γνωρίζουμε την ήπειρο στην οποία ανήκουμε ορίζουμε τα σύνορά της και βρίσκουμε τη θέση της Ελλάδας. Αναλύουμε την έννοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ποια είναι τα κράτη-μέλη της.

       Μαθαίνουμε το σκοπό δημιουργίας της Ε.Ε., ότι πρέπει να ζούμε ειρηνικά μεταξύ μας αποδεχόμενοι τους άλλους όπως είναι. Κάθε χώρα ζει σύμφωνα με τις παραδόσεις της, τη γλώσσα της, την κουλτούρα της και αυτός ο τρόπος σκέψης, περιγράφεται με τρεις λέξεις στο σύνθημα της Ε.Ε. «Ενωμένοι στην πολυμορφία».

      Γνωρίζουμε τις ευρωπαϊκές χώρες στο χάρτη, βρίσκουμε και γράφουμε την πρωτεύουσά τους, παρατηρούμε και μετράμε την απόστασή τους από την Ελλάδα, αναγνωρίζουμε τις σημαίες τους .Με τη βοήθεια του Η/Υ αναζητούμε τα ιδιαίτερα πολιτιστικά τους μνημεία μέσω «Kid’s corner» και «teacher’s corner» από  www.europa.eu.

       Προσεγγίζουμε έργα ευρωπαίων καλλιτεχνών με τη βοήθεια του Η/Υ και τα νήπια αποτυπώνουν στο χαρτί.