ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

{youtube}https://youtu.be/O0GQMVHSQIo{/youtube}

Με μία χάρτινη ευρωσακούλα οι μαθητές μας επιχειρούν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη! Μέσω της καλλιτεχνίας, της δημιουργικής αναζήτησης και του παιχνιδιού το ταξίδι αποκτά ενδιαφέρον και βοηθά τους μαθητές να εμπλακούν τόσο γνωστικά όσο και συναισθηματικά.

https://youtu.be/_3fUAA4qZic 

Η αναζήτηση ξεκίνησε με το ερώτημα: τι είναι η Ε.Ε.; σύνολο; μονάδες; χώρες εύρωστες; χώρες αδύναμες; αναγκαίο κακό; εφαλτήριο για μια νέα αρχή; Για να βρούμε την απάντηση, κάναμε ένα ταξίδι στο χρόνο, στις συνθήκες και στους πρωτεργάτες. Στις ρίζες του κοινού ευρωπαϊκού οράματος. Είδαμε τη γέννηση της ευρωπαϊκής οικογένειας και τη δημιουργία ενός κορμού κανονισμών και θεσμικών οργάνων. Γνωρίσαμε τη διαφορετική πορεία των κρατών - μελών με τη σύναψη ιδιαίτερων συνεργασιών, όπως τα κλαδιά ενός δέντρου. Παρομοιάζοντας την Ε.Ε. με δέντρο, ανατρέξαμε στους ευρωπαϊκούς προγόνους μας και στη δική τους θεώρηση για τη ζωή και τη φύση. Η ελιά, ο κράταιγος, η βελανιδιά, το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας αποκάλυψαν πολλά: τις κοινές πολιτιστικές ρίζες και τη διαφορετικότητα.

Το υλικό της παρέμβασης συγκεντρώθηκε σε σελίδα φελλοπίνακα (padlet) στον παρακάτω σύνδεσμο:  https://padlet.com/mkaradani/cmx4fix9x2oh 

Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης και η αποδοχή της διαφορετικότητας που περικλείεται μέσα στους κόλπους της Ε.Ε. μέσα από την περιήγηση σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και πρωτεύουσες. Βασικός άξονας ήταν τα ανθρώπινα δικαιώματα και πώς αυτά προστατεύονται με τη βοήθεια των αρμόδιων θεσμών και οργάνων της Ένωσης. Στη βάση αυτή οι μαθητές γνώρισαν την ευρωπαϊκή ήπειρο, έμαθαν πώς προέκυψε η ιδέα της Ε.Ε. και πώς αυτή υλοποιήθηκε. Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής ανέλαβε να βρει πληροφορίες για μια χώρα της Ε.Ε., να κατασκευάσει την ταυτότητά της  και να την παρουσιάσει στην τάξη. Στη συνέχεια έφτιαξαν τις σημαίες τους και αφού έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, έφτιαξαν μια κατασκευή που κοσμεί την τάξη. Το τελευταίο μέρος του προγράμματος αφιερώθηκε στα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από προβολή DVD, παρουσιάσεων αλλά και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ενότητα από το μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσα και ενημέρωσαν τους μαθητές άλλων τάξεων του σχολείου σχετικά με τα δικαιώματά τους.

Το πρόγραμμα "Η Ευρώπη Κιβωτός του Νώε" αναφέρεται στον προσφυγικό ζήτημα που απασχόλησε και απασχολεί όλη την Ευρώπη.Αφορμή για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού στάθηκε η εισροή προσφύγων, ειδικά την τελευταία χρόνια,  στο νησί της Σάμου αλλά και στα άλλα νησιά του Αιγαίου, με σκοπό τη μετακίνηση τους στις χώρες της Ευρώπης . Πολλοί απ’ αυτούς μένουν στο νησί έστω και προσωρινά, και οι κάτοικοι του νησιού έρχονται σε καθημερινή επαφή μαζί τους. Επίσης σε λίγο καιρό  τα παιδιά των προσφύγων θα ενσωματωθούν στα σχολεία του νησιού και όλοι εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά θα πρέπει να συμβάλλουν στην ομαλή προσαρμογή όλων. Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθησία στους πρόσφυγες προσφέροντάς τους συχνά φαγητό, νερό, ρούχα, κουβέρτες αλλά και παιχνίδια για τα παιδιά. Με αφορμή την εξιστόρηση πολλών εμπειριών  των παιδιών, αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα για το θέμα αυτό.