ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η παρούσα ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη μόνο για λόγους αρχείου και δεν ανανεώνεται.

Αγαπητοί t4e γεια σας

Η 3η διαδικτυακή συνάντηση  των t4e για το περιοδικό  θα πραγματοποιηθεί  την Πέμπτη, 7  Νοεμβρίου 2013  και  ώρα 21:00,

ως αποτέλεσμα της ψηφοφορίας που έγινε στο

 

http://doodle.com/st56gfw58w94buzk 


και για να συμμετάσχετε κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:

 

http://www.wiziq.com/online-class/1471821-t4e-journal-3 


που θα σας οδηγήσει στο διαδικτυακό χώρο της συνάντησής μας.
Πριν μπείτε στην τηλεδιάσκεψη κρίνεται απαραίτητο να ακολουθήσετε τις
οδηγίες που βρίσκονται στο επισυναπτόμενο αρχείο  Οδηγίες για το WIZIQ
 για να εγγραφείτε και να συμμετέχετε ενεργά.  Η εγγραφή στην τηλεδιάσκεψη
μπορεί να γίνει από τώρα, ώστε αν υπάρξουν απρόοπτα, να υπάρχει χρόνος να
αντιμετωπιστούν. 

Η τηλεδιάσκεψη θα γίνει με δωρεάν χρήση του WIZIQ και θα καταγραφεί σε
βίντεο. Το αρχείο του βίντεο θα το βρείτε στον ίδιο σύνδεσμο

 

 http://www.wiziq.com/online-class/1471821-t4e-journal-3

 

και θα είναι στη διάθεσή σας λίγο μετά την ολοκλήρωση της τηλεδιάσκεψης.
Θυμηθείτε  να μπείτε λίγο νωρίτερα (15΄)  για να κάνουμε μαζί όλες τις
απαραίτητες ρυθμίσεις αλλά και έλεγχο για την ορθή αναμετάδοσή της.
Για να μπορέσετε να παρακολουθήσετε την τηλεδιάσκεψη ενεργά θα πρέπει να
διαθέτετε μικρόφωνο και  να έχετε ανοιχτά τα ηχεία του υπολογιστή σας ( ή
μικρόφωνο και ακουστικά).  Η web camera είναι προαιρετική.

 ***Πριν την τηλεδιάσκεψη

Το θέμα της συνάντησης αυτής είναι «η πρόοδος  των υποψήφιων άρθρων για το περιοδικό αλλά και  οι  προδιαγραφές συγγραφής τους»

και περιμένει τις προτάσεις μας στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://docs.google.com/document/d/10EIup9TJFMvLoyZoQ4Utkyxp8bngFawcHv6R0QUooEE/edit?usp=sharing

 

 ***Κατά την τηλεδιάσκεψη
Για να οργανωθούμε λίγο καλύτερα κατά την ώρα της τηλεδιάσκεψης:
·  τις ερωτήσεις μας και τις προτάσεις  να τις γράφουμε  πρώτα στο Chat.
·  αν θέλετε οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε το μικρόφωνό σας, θα επιλέξετε
   το χεράκι επάνω δεξιά (σηκώνετε χέρι έτσι, για να πάρετε τον λόγο).
·  αν θέλετε βοήθεια θα είμαι εναλλακτικά στο skype (xanthie.chouliara)
·  είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τα μικρόφωνά σας κλειστά, όταν δεν
   μιλάτε, για να μην ακούγονται θόρυβοι.

                                   

Καλή μας επιτυχία στην τρίτη μας διαδικτυακή συνάντηση!!!!

 

***Ραντεβού  την Πέμπτη,  7  Νοεμβρίου 2013* και  ώρα 21:00.



Με εκτίμηση,

Ξανθή Χουλιάρα

Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη από καλή εκπαίδευση. Τα σχολεία είναι οι κυριότεροι φορείς της εκπαίδευσης, και χωρίς προσηλωμένους, εμπνευσμένους και άρτια καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία δεν μπορούν να εκπληρώσουν την αποστολή τους. Αυτό είναι ένα από τα σημεία εκκίνησης του «ανοίγματος της εκπαίδευσης», τη νέας μας πρωτοβουλίας που εξασφαλίζει ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές θα αποκομίζουν τα οφέλη της ψηφιακής επανάστασης στον τομέα της εκπαίδευσης.


Σήμερα, περισσότερο από το 60 % των παιδιών ηλικίας εννέα ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση φοιτούν σε σχολεία που δεν έχουν ψηφιακό εξοπλισμό, και το 70 % των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι δεν λαμβάνει την κατάρτιση που θα επιθυμούσε όσον αφορά τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη και την προετοιμασία του μαθήματος. Σε πολλές περιπτώσεις τα σχολικά προγράμματα δεν παρέχουν το σωστό πλαίσιο για τη χρήση των νέων τεχνολογιών με σκοπό τη διευκόλυνση της μάθησης.  


Οι ανισότητες στη σύνδεση των ανθρώπων στην ψηφιακή εποχή επιφέρουν, επίσης, ανισότητες στον τομέα της εκπαίδευσης. Η πρωτοβουλία «Άνοιγμα της εκπαίδευσης» αποβλέπει στην καλύτερη οργάνωση των εκπαιδευτικών μας συστημάτων σε ό, τι αφορά την παιδαγωγική, το περιεχόμενο και τις υποδομές. Η συνδρομή και των τριών αυτών στοιχείων θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.


Δεν μπορούμε να δεχθούμε το ψηφιακό χάσμα στην Ευρώπη. Τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε επίπεδο κρατών μελών πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση των δράσεων που είναι αναγκαίες για την υποστήριξη των τριών αυτών στοιχείων. Ιδίως όταν πρόκειται για την παιδαγωγική, η ποιότητα των εκπαιδευτικών μας είναι υψίστης σημασίας. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας. Τώρα είναι η στιγμή να τους υποστηρίξουμε ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν έναν νέο τρόπο σκέψης που θα επιτρέψει την ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία.


Έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε τέτοιες δαπάνες σε περίοδο λιτότητας; Η ερώτηση θα έπρεπε να είναι: Έχουμε την πολυτέλεια να μην κάνουμε τέτοιες δαπάνες;


Οι επενδύσεις στον τομέα της εκπαίδευσης είναι η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε για τους νέους μας.


Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν θαύματα μες στην τάξη, με εντυπωσιακό αντίκτυπο στη ζωή του κάθε μαθητή και των κοινοτήτων. Αλλά σ’ έναν κόσμο όπου τα παιδιά ζουν και αναπνέουν με τις ψηφιακές τεχνολογίες, η διευκόλυνση της μάθησης στην τάξη πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα. Σήμερα, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται νέα εργαλεία για να κάνουν το μάθημά τους ελκυστικό. Ο μάγος έχει ένα κουνέλι και ένα καπέλο· στον 21ο αιώνα, όμως, τα απαραίτητα εργαλεία για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού πρέπει να είναι οι ψηφιακές δεξιότητες και ο ψηφιακός εξοπλισμός.


Δεν μπορούμε να δεχτούμε μια κατάσταση στην οποία οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι δεν γνωρίζουν αρκετά ώστε να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή τεχνολογία· ή, στην οποία η τεχνολογία εκλαμβάνεται ως απειλή προς τις γνώσεις και το κύρος τους. Οι εκπαιδευτικοί αξίζουν την κατάλληλη κατάρτιση και τον κατάλληλο εξοπλισμό.


Υπάρχουν μερικά απλά πράγματα που μπορεί να κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για να βοηθήσει. Όπως να διατηρήσει τη διαδικτυακή πύλη του Europa για την ανοικτή εκπαίδευση, η οποία εγκαινιάζεται αυτόν τον μήνα. Αυτή η πύλη παρέχει δωρεάν πόρους, οι οποίοι δεν υπόκεινται σε περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων, και αποβλέπει στη διευκόλυνση της ψηφιακής διδασκαλίας και στη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας. Είναι ένας τόπος τον οποίο μπορούν να εξερευνήσουν οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές ή ο καθένας μόνος του.

Τι γίνεται, λοιπόν, με τη χρηματοδότηση; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποστηρίξει τους στόχους της ανοικτής εκπαίδευσης με κονδύλια από το «Erasmus +» –το νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη νεολαία– και από το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020», το νέο πρόγραμμα για την έρευνα και την καινοτομία, καθώς και από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ. Μόνο το «Erasmus +» θα παράσχει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσει τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να συνεργαστούν ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν τα οφέλη της ψηφιακής επανάστασης. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού που θα υποστηρίζεται από το «Erasmus +» θα διατίθεται στο κοινό δωρεάν μέσω ανοικτών αδειών.


Οι δυνατότητες χρηματοδότησης από τα διαρθρωτικά ταμεία και το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» θα είναι ακόμη μεγαλύτερες: εναπόκειται στα κράτη μέλη και τις περιφερειακές αρχές να θέσουν ως προτεραιότητα τις υποδομές ΤΠΕ και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών.


Η φιλοδοξία μας είναι τα άτομα κάθε ηλικίας στην Ευρώπη να επωφελούνται από νέες μεθόδους μάθησης, έτσι ώστε οι πολίτες μας να είναι πιο δημιουργικοί, πιο καινοτόμοι, να έχουν πιο επιχειρηματικό πνεύμα και μεγαλύτερες δυνατότητες απασχόλησης.


Το άνοιγμα της εκπαίδευσης θα βοηθήσει τους μεν  καθηγητές από φύλακες να γίνουν οδηγοί, τη δε εκπαίδευση να γίνει πιο προσβάσιμη, έτσι ώστε όλοι, από το σχολείο μέχρι το «πανεπιστήμιο της ζωής», να είναι επιβιβασμένοι στην ψηφιακή υπερταχεία.


Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουμε σε όλους τους εκπαιδευτικούς με την ευκαιρία της διεθνούς ημέρας των εκπαιδευτικών στις 5 Οκτωβρίου. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για μια πραγματική αλλαγή!



των

Neelie Kroes, αντιπροέδρου της Επιτροπής, αρμόδιας για το ψηφιακό θεματολόγιο

Ανδρούλλας Βασιλείου, ευρωπαίας επιτρόπου αρμόδιας για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας

Το κείμενο που συνόδευε την παρουσίαση μου στη Θεσσαλονίκη.
Καλό διάβασμα!
Π. Αλεβαντής

Ευρωπαικό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών

http://1experimental1213generations.wordpress.com/

Το Στ2 τμήμα του 1ου 12/Θ Πρότυπου Πειραματικού  Δημ. Σχ. ΠΤΔΕ-ΑΠΘ την σχολική χρονιά 2012-13 πραγματοποιήσαμε διάφορες δράσεις με αφορμή το   Ευρωπαικό Έτος Ενεργού Γήρανσης και  μεταξύ των Γενεών.

Διαβάσαμε και συζητήσαμε το σχετικό υλικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συζήτησαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, γράψαμε κείμενα για αυτούς και πήραμε συνεντεύξεις. Αποτυπώσαμε το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς μαςκάναμε την χρονογραμμή της ζωής τους, ζωγραφίσαμε τις προσωπογραφίες τους και φτιάξαμε ταινίες με τις συνεντεύξεις τους.
Εκπέμψαμε ραδιοφωνική εκπομπή στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης  FM 100,6 “Λόγου και Τέχνης” με θέμα την “ΕΝΕΡΓΟ ΓΗΡΑΝΣΗ”.
Στην Λογοτεχνία διαβάσαμε τα κείμενα:“Το μόνο της ζωής του ταξίδιο” του Γεώργιου Βιζυηνού  και “Ο παππούς και το εγγονάκι (Τολστόι)”Εργαστήκαμε και δημιουργήσαμε με  νέες τεχνολογίες (Web 2.0)
Πραγματοποιήσαμε 2 επισκέψεις στην “Διαμαντίδειο Στέγη” της “Μέριμνας Ποντίων Κυριών”
και τέλος “ανεβάσαμε” το θεατρικό της Μ. Κατριβέ:”Ιστορίες για παππούδες και γιαγιάδες”.

http://1experimental1213generations.wordpress.com/

Αγαπητοί t4e γεια σας 
Η 2η διαδικτυακή συνάντηση των t4e για το περιοδικό θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου 2013 και ώρα 20:00, ως αποτέλεσμα της ψηφοφορίας που έγινε στο http://doodle.com/h2vhnsa5hu7psacb, και για να συμμετάσχετε κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:http://www.wiziq.com/online-class/1417479-t4ejournal που θα σας οδηγήσει στο διαδικτυακό χώρο της συνάντησής μας. 

Πριν μπείτε στην τηλεδιάσκεψη κρίνεται απαραίτητο να ακολουθήσετε τις οδηγίες που βρίσκονται στο επισυναπτόμενο αρχείο Οδηγίες για το WIZIQ για να εγγραφείτε και να συμμετέχετε ενεργά. Η εγγραφή στην τηλεδιάσκεψη μπορεί να γίνει από τώρα, ώστε αν υπάρξουν απρόοπτα, να υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστούν. 
Η τηλεδιάσκεψη θα γίνει με δωρεάν χρήση του WIZIQ και θα καταγραφεί σε βίντεο. Το αρχείο του βίντεο θα το βρείτε στον ίδιο σύνδεσμο (http://www.wiziq.com/online-class/1417479-t4ejournal) και θα είναι στη διάθεσή σας λίγο μετά την ολοκλήρωση της τηλεδιάσκεψης. 
Θυμηθείτε να μπείτε λίγο νωρίτερα (15΄) για να κάνουμε μαζί όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις αλλά και έλεγχο για την ορθή αναμετάδοσή της. 
Για να μπορέσετε να παρακολουθήσετε την τηλεδιάσκεψη ενεργά θα πρέπει να διαθέτετε μικρόφωνο και να έχετε ανοιχτά τα ηχεία του υπολογιστή σας ( ή μικρόφωνο και ακουστικά). Η web camera είναι προαιρετική.
***Πριν την τηλεδιάσκεψη
Το θέμα της συνάντησης αυτής είναι "Συγκρότηση ομάδων εργασίας και συντακτών t4e" και περιμένει τις προτάσεις μας στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://docs.google.com/document/d/1rVdJlgPQGRHYhE9_R-Sp_e86ptvvlEdoUQgVVCr8XC8/edit 
***Κατά την τηλεδιάσκεψη 
Για να οργανωθούμε λίγο καλύτερα κατά την ώρα της τηλεδιάσκεψης:
· τις ερωτήσεις μας και τις προτάσεις να τις γράφουμε πρώτα στο Chat.

· αν θέλετε οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε το μικρόφωνό σας, θα επιλέξετε το χεράκι επάνω δεξιά (σηκώνετε χέρι έτσι, για να πάρετε τον λόγο).

· αν θέλετε βοήθεια θα είμαι εναλλακτικά στο skype (xanthie.chouliara) 

· είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τα μικρόφωνά σας κλειστά, όταν δεν μιλάτε, για να μην ακούγονται θόρυβοι. 

Καλή μας επιτυχία στην πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση!!!! 
Ραντεβού την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου 2013 και ώρα 20:00.

Με εκτίμηση, 
Ξανθή Χουλιάρα 
t4e 2011 -2012

download pdfΚατεβάστε το Report

Developing key competences at school in Europe
Challenges and opportunities for policy

Διαδικτυακή συνάντηση των t4e για το περιοδικό No 2

 

Αγαπητοί t4e γεια σας! 

Όπως σας είναι ήδη γνωστό, πραγματοποιήθηκε στις 28/08/2013 η 1η διαδικτυακή συνάντηση για το περιοδικό, 

(βίντεο: http://www.wiziq.com/online-class/1366020-t4e-journal) . 

Η δημιουργική έκβασή της δημιούργησε την ανάγκη μιας 2ης διαδικτυακής συνάντησης. 

Ακολουθεί λοιπόν ο σύνδεσμος 

(http://doodle.com/h2vhnsa5hu7psacb) 

με μία λίστα με ημέρες και ώρες που θα μπορούσαμε και πάλι να συναντηθούμε διαδικτυακά. Καλό θα ήταν, μέχρι στις 30/9/2013 και ώρα 24.00, να επιλέξετε ότι σας βολεύει και μετά θα λειτουργήσουμε με την επιλογή της επικρατέστερης. 

Επίσης, κρίθηκε απαραίτητο από τους παρόντες στην 1η τηλεσυνάντηση, μέχρι στις 30/9/2013 και ώρα 24.00, αφού επισκεφτείτε το χώρο των ομάδων εργασίας και συντακτών 

(https://docs.google.com/document/d/1rVdJlgPQGRHYhE9_R-Sp_e86ptvvlEdoUQgVVCr8XC8/edit?usp=sharing) , 

να δηλώσετε με ποια από αυτές επιθυμείτε να συνεργαστείτε ή ακόμη και να προτείνετε νέα θεματική. 

 

Καλή συνέχεια!!!

Χουλιάρα Ξανθή

t4e 2011 2012

Η διαδικτυακή συνάντηση των t4e για το περιοδικό

Αγαπητοί t4e γεια σας 
Η διαδικτυακή συνάντηση των t4e για το περιοδικό θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013 και ώρα 18:00, ως αποτέλεσμα της ψηφοφορίας που έγινε στο http://doodle.com/xqt54ckutt56r32y, και για να συμμετάσχετε κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:http://www.wiziq.com/online-class/1366020-t4e-journal που θα σας οδηγήσει στο διαδικτυακό χώρο της συνάντησής μας. 
Πριν μπείτε στην τηλεδιάσκεψη κρίνεται απαραίτητο να ακολουθήσετε τις οδηγίες που βρίσκονται στο επισυναπτόμενο αρχείο Οδηγίες για το WIZIQ για να εγγραφείτε και να συμμετέχετε ενεργά. Η εγγραφή στην τηλεδιάσκεψη μπορεί να γίνει από τώρα, ώστε αν υπάρξουν απρόοπτα, να υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστούν. 
Η τηλεδιάσκεψη θα γίνει με δωρεάν χρήση του WIZIQ και θα καταγραφεί σε βίντεο. Το αρχείο του βίντεο θα το βρείτε στον ίδιο σύνδεσμο (http://www.wiziq.com/online-class/1366020-t4e-journal) και θα είναι στη διάθεσή σας λίγο μετά την ολοκλήρωση της τηλεδιάσκεψης. 
Θυμηθείτε να μπείτε λίγο νωρίτερα (15΄) για να κάνουμε μαζί όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις αλλά και έλεγχο για την ορθή αναμετάδοσή της. 
Για να μπορέσετε να παρακολουθήσετε την τηλεδιάσκεψη ενεργά θα πρέπει να διαθέτετε μικρόφωνο και να έχετε ανοιχτά τα ηχεία του υπολογιστή σας ( ή μικρόφωνο και ακουστικά). Η web camera είναι προαιρετική.
***Πριν την τηλεδιάσκεψη
Η ατζέντα της συνάντησης αυτής είναι ανοικτή και περιμένει τις προτάσεις μας στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ao81igik0hQrdHFmb1hNUjdkN2l0UTVvMEZaNmY1Zmc#gid=0 
***Κατά την τηλεδιάσκεψη 
Για να οργανωθούμε λίγο καλύτερα κατά την ώρα της τηλεδιάσκεψης:
· τις ερωτήσεις μας και τις προτάσεις να τις γράφουμε πρώτα στο Chat.

· αν θέλετε οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε το μικρόφωνό σας, θα επιλέξετε το χέρι επάνω δεξιά  για να πάρετε τον λόγο.

· αν θέλετε βοήθεια θα είμαι εναλλακτικά στο skype (xanthie.chouliara) 

· είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τα μικρόφωνά σας κλειστά, όταν δεν μιλάτε, για να μην ακούγονται θόρυβοι. 

Καλή μας επιτυχία στην πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση!!!! 
Ραντεβού την Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013 και ώρα 18:00.

Με εκτίμηση, 
Ξανθή Χουλιάρα 
t4e 2011 -2012

Αγαπητοί t4e καλησπέρα! 
Εύχομαι, παρόλες τις ανατροπές στο χώρο της παιδείας, να βρήκατε λίγη ηρεμία και γαλήνη με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε ξεκουραστεί λίγο, τότε είναι ώρα να οργανωθούμε, ώστε να προχωρήσουμε με το περιοδικό μας. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί υπάρχει μία λίστα με ημέρες και ώρες που θα μπορούσαμε να συναντηθούμε διαδικτυακά. Καλό θα ήταν να επιλέξετε όλες όσες σας βολεύουν και μετά θα λειτουργήσουμε με την επιλογή της επικρατέστερης ... Σας χαιρετώ προς το παρόν! 

Καλό απόγευμα!!!
  

Πώς ψηφίζουμε:

*** Ψηφίζουμε κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο http://doodle.com/xqt54ckutt56r32y
*** Γράφουμε το όνομά μας 
*** Μετά επιλέγουμε όσα θέλουμε 
*** Αποθήκευση (Η ψηφοφορία θα είναι ανοικτή μέχρι στις 24/8/2013 τα μεσάνυχτα!!!


Μέλη της ομάδας teachers4europe 2011-2012, μετά από ανοικτό κάλεσμα (στην κοινότητα που υπάρχει στο Facebook) άλλων μελών της ομάδας προς κάθε ενδιαφερόμενο, συναντήθηκαν στις 30/4/2013 στην Αθήνα για να κάνουν την έναρξη των διαδικασιών δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού περιοδικού. Προϊόν της συνάντησης αυτής είναι η παρούσα πρόσκληση συμμετοχής που αφορά προς το παρόν όλους τους teachers4europe που είναι πιστοποιημένοι αλλά θα παραμείνει ανοικτή και για όσους θα πιστοποιηθούν αργότερα. Πρόκειται για εκδήλωση ενδιαφέροντος α) για την πρόθεση μελών να λειτουργήσουν ως συντάκτες συγκεκριμένων θεματικών του περιοδικού, β) την υποβολή προτεινόμενων θεματικών ή γ) την διαθεσιμότητα υποστήριξης και συμμετοχής στο περιοδικό αναλαμβάνοντας λειτουργικούς ρόλους (πχ. βοηθός συντάκτη, επιμέλεια κειμένων, τεχνική υποστήριξη κτλ.Σημαντική κρίνεται η συμβολή όσο το δυνατόν περισσότερων μελών στην επιλογή του ονόματος του υπό δημιουργία περιοδικού. Για το λόγο αυτό παρακαλώ όλοι οι ενδιαφερόμενοι πιστοποιημένοι teachers4europe να συμπληρώσουν την ακόλουθη φόρμα μέχρι στις 19/5/2013. Αφού καταχωρήσετε τις προτιμήσεις σας, ελέγξτε τις επιλογές των άλλων μελών (See previous responses) και σε περίπτωση που η θεματική σας έχει ήδη επιλεγεί από άλλους καταχωρήστε νέα θεματική της προτίμησής σας (Edit your response) ή αλλάξτε ρόλο. Καλή επιτυχία σε όλους

H φόρμα βρίσκεται εδώ : https://docs.google.com/forms/d/1GLcyFlafVMD6dX4P65uNEnC6Wbs5iXEzSsO0kPzSnK4/viewform



Η Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, στη σημερινή πραγματικότητα: Μία διδακτική προσέγγιση μέσω ιστοεξερεύνησης

Με το παραπάνω θέμα, που αξιολογήθηκε ως πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη εργασία από την Επιστημονική Επιτροπή του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ), συμμετείχα στο Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη 30 Νοεμβρίου -1 & 2 Δεκεμβρίου 2012.


Η ίδια εργασία παρουσιάστηκε σε Ημερίδα που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος της 47ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής, στις 28 Νοεμβρίου 2012 με θέμα «Αποτελεσματικότητα και ευελιξία στη σχολική τάξη: καινοτόμες τεχνικές και δράσεις». Εκτενέστερα αναλύθηκε η μεθοδολογία της διδασκαλίας και οι πηγές των εκπαιδευτικών πόρων, το bookshop και europarltv. Δόθηκε επίσης η ευκαιρία να παρουσιαστεί στους συναδέλφους η Δράση Τeachers4europe


Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου δόθηκαν στους συμμετέχοντες 300 έντυπα περιβαλλοντικού και ενημερωτικού υλικού της ΕΕ.  Στην Ημερίδα παραδόθηκαν στους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων για τη σχολική τους βιβλιοθήκη αντιπροσωπευτικά δείγματα βιβλίων. Το έντυπο υλικό παρελήφθη από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.


pdf iconΠλήρης Εργασία

 



Αθηνά Πριμικίρη
www.students4europe.eu

Μια διάρρηξη. Μια πυρκαγιά. Ένα τροχαίο. Αλλά και ένα καρδιακό επεισόδιο. Ένας τραυματισμός. Ένα εξαφανισμένο παιδί. Όταν απειλείται ζωή η περιουσία οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρειάζεται να θυμούνται έναν μόνον αριθμό. Το 112. Τον ευρωπαϊκό αριθμό επειγόντων, που λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνδέει τους πολίτες που κινδυνεύουν μέσω κινητών και σταθερών τηλεφώνων με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνομία).

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112 (11/2), η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρουσιάζει τρία τηλεοπτικά σποτ προώθησης με τον νέο υπέρ-ήρωα τον 112 SOS (http://www.youtube.com/watch?v=Yu5DFeXCk_g&;list=PLAKZ6KY4I7m_h1QtiJxNLr7OZ4fIjL3S0).

Τα σποτ σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με την εποπτεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και με την συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (που είναι αρμόδια για την λειτουργία του 112 στην Ελλάδα) και του Ιδρύματος για το 112 (112 Foundation – μιας ΜΚΟ για την προώθηση της γνώσης του 112 στην Ευρώπη). Τα βίντεο θα προβληθούν ευρέως στην τηλεόραση, τους κινηματογράφους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο προκειμένου το 112 να γίνει ευρύτερα γνωστό στην Ελλάδα όπου, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο είναι σχεδόν άγνωστο.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας θα ενημερώνει σχετικά με το 112 τους Έλληνες πολίτες και τους ξένους τουρίστες με φυλλάδια στα Ελληνικά και Αγγλικά που θα μοιραστούν στον Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος, και στους ταξιδιώτες των πτήσεων της Aegean Airlines από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στις οθόνες παραλαβής των αποσκευών στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" προβάλλονται ήδη, από τις 8 έως τις 15 Φεβρουαρίου, αφίσες σχετικά με το 112 στα Ελληνικά και τα Αγγλικά. Μηνύματα για το 112 θα προβάλλονται επίσης στις οθόνες ενημέρωσης του Μετρό της Αθήνας και στις πινακίδες ηλεκτρονικής ενημέρωσης του Λιμένα του Πειραιά.

Περισσότερες πληροφορίες:

Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα: http://ec.europa.eu/ellada/index_el.htm

Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112 στην Ελλάδα: www.112.gr

Το 112 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή - www.112.eu

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας - www.civilprotection.gr

Ίδρυμα για το 112 (112 Foundation) - www.112foundation.eu 

 

Στο αρχείο που θα κατεβάσετε περιέχονται 2 αρχεία .pdf με ονόματα:
1. 2012_AGEING_INTERACTIVE.pdf
και
2. 2012_AGEING_PRINT.pdf

Το πρώτο αρχείο έχει κατασκευαστεί με σκοπό την διαδραστική παρουσίαση μέσω προβολής είτε σε υπολογιστή είτε σε μεγαλύτερη οθόνη. Το αρχείο περιέχει στο περιθώριο κάθε σελίδας σηματάκια, (ένα τριγωνάκι, και ένα σπιτάκι), με τα οποία μπορείτε να πλοηγηθείτε μέσα στο έγγραφο. Τα τρίγωνα σας οδηγούν στην επόμενη ή στην προηγούμενη σελίδα, ενώ το σπιτάκι θα σας φέρει όπου κι αν βρίσκεστε στη σελίδα των περιεχομένων. Από εκεί κάνοντας κλικ στα ονόματα των χαρακτήρων της παράστασης, πλοηγήστε στην αρχή του ανάλογου κειμένου.

Το δεύτερο έχει φτιαχτεί για εκτύπωση σε κοινούς εκτυπωτές γραφείου και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βοηθός για την παρουσίαση, είτε να μοιραστεί στους μαθητές.

Καλή επιτυχία


Με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών 2012, η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα διοργάνωσε μια Θεατρική παράσταση που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους.

 
Συνημμένα αρχεία: Κατεβάστε το αρχείο 

Ως Σχολική Σύμβουλος εκπαιδευτικών Αγγλικής της Α΄ Αθήνας, συνεργάζομαι με εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης μου για την υλοποίηση των παρακάτω έργων, στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2013 ως Έτος της Ευρωπαϊκής Ιθαγένειας.

Πρόκειται για έργα etwinning, τα οποία θα παρουσιαστούν στην ημερίδα της Π.Ε.Κ.Α.ΔΕ. (επιστημονικό σωματείο) στις 16/1/13 και στο συνέδριο για τις ΤΠΕ στη Σύρο (17-19/5/13). Tα έργα είναι αναρτημένα στην πλατφόρμα www.etwinning.gr, ενώ στο έργο για μαθητές άνω των 16 έχει γίνει χρήση της πλατφόρμας wikispaces.

Βασικά κοινά στοιχεία των έργων είναι ο διαχωρισμός τους σε ξεκάθαρες ενότητες (modules), η ευρεία χρήση των ΤΠΕ, η συνεχής αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με τους εταίρους από τα σχολεία της Ευρώπης, η αξιολόγηση της κάθε ενότητας από τους μαθητές/τριες, ενώ προβλέπεται τελικό προϊόν και συνολική αξιολόγηση του έργων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Συγκεκριμένα, τα έργα που υλοποιούνται είναι τα εξής:

                     Ηλικία: 6 έως 9 ετών:   «Somehow different - somehow equal in Europe».

Παραγωγή σειρών βίντεο, κόμικς ή εικονογραφημένων ιστοριών, σχετικά με καθημερινές καταστάσεις και λύσεις σε προβλήματα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Φωτεινή Βενέτη (1ο 12/θεσιο Πρ.Πειραματικό Δ.Σ. Παν/μίου Αθηνών).

Public link to this TwinSpace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p93860

Παρουσίαση του έργου:

http://www.youblisher.com/p/540933-Somehow-different-somehow-equal-in-Europe/

                     Ηλικία: 10 έως 13 ετών: «Create a profile of a European neighbor».  Μία κοινή παρουσίαση μίας αφίσας ή/και μίας ιστοσελίδας, που περιλαμβάνει το προφίλ του ιδανικού Ευρωπαίου πολίτη.

Public link to this TwinSpace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p93847

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Βασιλική Πελεκούδα (36ο Δ.Σ. Αθηνών)

                     Ηλικία: 14 –έως 16 ετών: «Our Political Party».  Σχεδιασμός μίας έννοιας για ένα πολιτικό κόμμα.

Public link to this TwinSpace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p93826

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Άννα Δρακοτού (2ο Γυμνάσιο Υμηττού).

                     Ηλικία: 17 έως 21 ετών: «Europia – Europe today and tomorrow».   Σχεδιασμός μίας κοινωνικής ουτοπίας ή μίας πόλης του μέλλοντος που επιτρέπει την ενεργή ιθαγένεια”

http://europetomorroweuropia.wikispaces.com/

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Λασκαρίνα Πολέμη (1ο ΓΕ.Λ. Καισαριανής).

Επιπλέον, συνεργάζομαι με την κ. Φωτεινή-Βασιλική Κουλοχέρη για την εκπόνηση του έργου της, στο πλαίσιο του teachers4europe, ακολουθώντας το σχήμα «CooperativeTeaching», βάσει του οποίου γίνεται καταγραφή των εμπειριών των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε ημερολόγια αναστοχασμού

One of the projects from the Photonics Unit of DG CONNECT is getting attention world-wide. It is an educational kit called the Photonics Explorer and it is designed for teaching the principles of photonics in schools across Europe.

Λοιπόν παιδιά από ιδέες φαίνεται να έχουμε. Διάθεση όπως πάντα άπειρη... ένα forum θέλουμε. Δημιουργήσαμε μία ομάδα συζητήσεων χρησιμοποιώντας το google groups (έστω και προσωρινά) για να γίνονται αυτές οι συζητήσεις πιο οργανωμένα και να μπορεί κανείς να ανατρέξει σ΄αυτές όποτε θέλει. Το facebook που χρησιμοποιούμε τώρα ή τα ομαδικά email δεν είναι ο καλύτερος τρόπος και οι καλές ιδέες κινδυνεύουν να χαθούν ή να μην ακουστούν ποτέ.

Όσοι δεν έχετε συνδεθεί στην ομάδα μας μπορείτε να το κάνετε μέσω του συνδέσμου: https://groups.google.com/d/forum/teachers4europe-gr

Στα πλαίσια ενδοϋπηρεσιακής κι ενδοσχολικής επιμόρφωσης πραγματοποίησα στο χώρο του σχολείου μου (13ο Δημοτικό σχολείο Δράμας) την επισυναπτόμενη παρουσίαση με στόχο την ενημέρωση των συναδέλφων μου σχετικά με τη δράση teachers4europe, τον ρόλο της ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας στην Ελλάδα και το διαθέσιμο online εκπαιδευτικό υλικό. Δήμητρα Θεοδοσιάδου

Το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνει Θερινό Σχολείο στις Οπτικοακουστικές Τέχνες και Επικοινωνία, τεσσάρων εβδομάδων στα ελληνικά (με Έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου) και μία στα αγγλικά (με Βρετανούς καθηγητές, για αλλοδαπούς ή και Έλληνες φοιτητές που επιθυμούν να διδαχτούν στα αγγλικά).

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε δύο blogs του καθηγητή του Cambridge, Nik Peachey, που θεωρείται ώς ένας από τους εξειδικευμένους καθηγητές πάνω σε τεχνολογίες για εκπαιδευτική χρήση.

Συνάδελφοι Τ4Ε,

Συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους, που τελείωσαν τις εργασίες τους και η "οικογένεια" των Τ4Ε έγινε μεγαλύτερη. 

Στην τελετή παρουσίασης των εργασιών και λήξης του προγράμματος, έγινε ενημέρωση στην ολομέλεια, από την συνάδελφο Ξανθή Χουλιάρα, εκπροσωπώντας τους Τ4Ε, της Α' ομάδας που βρέθηκαν στην τελετή, σχετικά με την ιδέα του "Ηλεκτρονικού περιοδικού".

Τώρα, που ολοκληρώθηκε και η Β' φάση του προγράμματος και γίναμε "πολλοί", μπορούμε να αρθρογραφούμε, ΟΣΟΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ, σε ένα περιοδικό, που θα το στήσουμε εμείς.

Να ξεκινήσει συζήτηση, μέσα από την ιστοσελίδα των Τ4Ε και στην κατηγορία "Δεξαμενή σκέψεων", η κατάθεση απόψεων για την μορφή και την θεματολογία του ΗΠ (ηλεκτρονικού περιοδικού), ακόμα και για τον τίτλο του.

Μετά από διαλογική συζήτηση με τους Τ4Ε, που βρεθήκαμε στο δείπνο, το βράδυ της Τρίτης, προτείνονται τα παρακάτω, ως αρχικό πλάισιο, της δημιουργίας του ΗΠ.

-στόχος: άρθρα και καλές πρακτικές, σχετικά με την ειδίκευση και θεματολογία που έχει ο καθένας μας, ώστε να έχουμε όλοι την ευκαιρία να ενημερωνώμαστε, αλλά και να γίνουν "κοινωνοί" και συνάδελφοι από την Εκπαιδευτική Κοινότητα, (εκτός από τους Τ4Ε).

-περιοδικότητα: Τρίμηνη ή τετράμηνη έκδοση

-τύπος: Κλειδωμένο αρχείο PDF 

-συνεργάτες: Η αντιπροσωπεία της ΕΕ, η Ομάδα Έργου Τ4Ε, όλοι οι Τ4Ε με εθελοντική προσφορά-εργασία

-προδιαγραφές (ενδεικτικές): μέγεθος άρθρου 1200-1500 λέξεις, μαζί με τη βιβλιογραφία, μέγεθος γραμματοσειράς 11, Τίτλος άρθρου, 1-2 εικόνες, τελική ημερομηνία παράδοσης του άρθρου.

-γλώσσα: Κυρίως ελληνικά, χωρίς να αποκλείεται κάποια άλλη γλώσσα μεμονωμένου άρθρου

-συντακτική επιτροπή: όποια-όποιος έχει διάθεση και χρόνο για να συνεργασία και στήσιμο του ΗΠ

 

Επόμενα βήματα

Η συνάδελφος Ξανθή Χουλιάρα, θα μας ενημερώσει για μια τηλεδίασκεψη, με ζωντανή συζήτηση

Μείνετε συνδεδεμένοι και ενημερώνεστε από την ιστοσελίδα των Τ4Ε

Καλή συνέχεια στις διακοπές σας...

Γιώργος Ζορμπάς 

Παρακάτω αναφέρουμε διάφορα βασικά εργαλεία, χρήσιμα στους δασκάλους για την καθημερινή εκμάθηση των μαθητών.